2018. szeptember 29., szombat

Összefoglaló - Minden, amit a Red Dead Redemption 2-ről tudni lehet!


Egyre közelebb a Red Dead Redemption 2 megjelenése, minek következtében egyre többet tudni a játékról, ezeket az infókat egy csokorba szedtem, hogy eloszlassam a tévhiteket, vagy meghozzam azok kedvét, akik hezitálnak belevágni a vadnyugati kalandba.
Még a megjelenés küszöbén is sok a visszatartott részlet a játékkal kapcsolatban, mert a fejlesztők azt szeretnék, hogy mindenki maga fedezze fel a Red Dead Redemption 2 világát, de a fontosabb infókat már apránként megkaptuk, ami alapján egy képet lehet alkotni a játékról. Nézzük, hogy mi áll össze!
Amit már az első képek alapján is sejteni lehetett, majd az előzetesek megerősítették a gondolatot, hogy főszereplőnk bandája áll majd a történet középpontjában, amire komplett menedzsment rendszert építenek fel a fejlesztők, táborhelyek kijelölésével és annak folyamatos fejlesztésével, ami a csapat moráljára is kihatással lesz. A banda ellenére, továbbra is meglesz a honor rendszer, de tovább bővítik az egy-egy szituációban hozható döntések számát, majd pedig a megítélésünkön múlik, hogy miképpen fogadják hősünket és a bandát a városokban, sőt annak függvénye lesz a kereskedelem, a kiszabott árak is, azaz tehetünk jó szolgálatot egy közösségnek, de magunk ellen is fordíthatjuk őket, ha kibabrálunk velük, vagy útonállónak csapunk fel.
Ehhez kapcsolódik a Rockstar óriási ígérete, miszerint nem egy nagyobb, hanem egy sokkal élettel telibb és realisztikusabb világot kívánnak teremteni, ahol minden mozzanat hitelesen zajlik, mint, hogy a kocsmába betévedve, esténként több ember tartózkodik, mint délelőttönként, az NPC-k szabadon élik mindennapjaikat és cselekszenek akaratuk (algoritmusuk) szerint, de mindegyikük más-más személyiséggel rendelkezik, amiből fakadóan nem tudhatjuk biztosra, hogy egy-egy helyzetet hogyan reagálnak le, ezekből pedig lesz bőven, hisz a különféle területek nem csak változatos tájakat tárnak szemünk elé, hanem más-más véletlen eseményeket is, ahol döntési szabadságunk ismét visszaköszön.
A Rockstar célja egy aprólékosan kidolgozott, élő és lélegző világ megteremtése, ahol látszólag mindenki éli saját életét, ahogy a Take Two fejese, Strauss Zelnick fogalmazott: „szórakoztató ipari mérföldkő lesz a Red Dead Redemption 2”. Ehhez betársulnak még az olyan fejlesztések, mint hogy bővül az elérhető eszközök száma, mind a fegyverek, mind pedig az utazó eszközök terén, utóbbi esetében a vonatok már nem csak mezei járműként fognak szerepelni, hanem az ígéretek szerint külön kis városnak fognak megfelelni a kidolgozottságukkal. Remélem, azt a ziccert sem hagyják ki, hogy kirabolhatóak lesznek. A realizmusnak ott szabtak határt, amikor elvetették az ötletet, miszerint a revolverbe egyesével kelljen betölteni a töltényeket, rá kellett jönnie a csapatnak, hogy ez jelentősen lassítja és elrontja a játékmenetet.
Természetesen bandánkkal nem leszünk összenőve, ha befejezünk egy-egy küldetést, akkor szélnek ereszthetjük őket, de ők is élik tovább életüket, így bármikor beléjük futhatunk egy-egy városban, de a bázisként szolgáló táborba minduntalan összetrombitálhatjuk őket. Persze, amíg lehet, mert, mint a korábbi rész, a folytatás is fog tartogatni bőven drámát, még John Marston is visszatér. A Rockstar igyekszik minél több választási lehetőséget ültetni a történetbe is, de elmondásuk szerint nem akarják sandbox címkével ellátni játékukat, mert korlátozott választások lesznek, olyat nem tehetünk meg, amit a főhős Arthur sem tenne meg, márpedig a történetet az ő szemszögéből követhetjük végig, aminek során igyekeznek minden határt elmosni az átvezetők és a cselekmény között, hogy egy gördülékeny történetmesélésben legyen részünk. Ez vonatkozik a mellékküldetésekre is, elmondásuk szerint azzal sem lehetünk majd tisztában, hogy éppen a fősodor egyik feladatát, vagy egy mellékmissziót hajtunk-e végre, mert utóbbiak is komoly hangsúlyt kapnak, nem lesznek a korábbiakban megszokott listás mellékfeladatok.
Lesz viszont számos időtöltési lehetőség, a kártya mellett több szerencsejáték is képviselteti magát, fogat és lóversenyek, horgászat, és a legfontosabb, mind közül, a kraftolás alapjait szolgáló vadászat, immár 200 állatfajjal, megspékelve a korábban említett realizmussal, miszerint a tetemek lebomlanak, a kinyert húst minél hamarább el kell fogyasztani vagy túl kell adni rajta, mert megromlik, de ha vadászat közben Arthurra, vagy lovára vér fröccsen, akkor az további ragadozókat vonzhat oda.
A fegyverekkel kapcsolatban csekély információval rendelkezünk, de, amit biztosra tudhatunk, hogy a gyilkoló eszközök csupán korlátozottan lehetnek Arthurnál, kés, két pisztoly, két puska, lasszó és némi robbanószer felállásban, de az egyik puska lecserélhető akár íjra is, ugyanígy a kés tomahawkra, vagy az arzenál valamelyikére. Ami mindegyikre vonatkozik, hogy testre szabhatóak és fejleszthetőek lesznek a hatékonyabb vérontás érdekében, amit tovább fokoz a korábban megismert Dead Eye rendszer, ezzel lassítás közepette vihetünk be lövéseket a létfontosságú szervekre, továbbfejlesztve pedig az ellenfelek gyenge pontjait is feltárja. Hab a tortán - ismét a realisztikusság -, hogy megfelelő karbantartással kell, hogy kezeljük lőfegyvereinket, különben balul sülnek el, például a víz hatására könnyedén rozsdásodásnak indulnak.
És akkor jöjjenek a további részletek, melyek megbújnak a Red Dead Redemption 2 ígéretesen festő világa mögött, ilyen például a beépített fotómód, hogy a gyönyörű tájat lencsevégre kapjuk, a HUD teljes mértékben testre szabható lesz, ha akarjuk, mindent eltüntethetünk a képernyőről, mert akár belső nézetből is játszható lesz. Arthur a legapróbb részletekig öltöztethető lesz, de frizuráját és arcszőrzetét is változtathatjuk annak köszönhetően, hogy a The Witcher 3-hoz hasonlóan, folyamatos növekedésben lesz. Persze csínján kell bánni a stylistkodással, mert a ruházat kihatással lesz az állóképességre, az időjárási körülményekhez megfelelő öltözetet kell Arthurra aggatni, de ennél fontosabb lesz az állandó élelmiszer és folyadék ellátása.
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy hol van az online rész, de nem kell aggódni, mert az is az alapjáték része lesz, csak némi késéssel érkezik, novemberben rajtol el a Red Dead Online, a fejlesztők elmondása szerint szoros hasonlóságot fog mutatni a GTA V Online-nal, csak itt is, ahogy az alapjátékban, tovább csiszolják a világot a realizmus irányába. A híresztelések szerint három játékmód lesz elérhető alapból, az egyik a csapat alapú deathmatch, másik a capture the flag mintájára felépített pénzeszsák lopás, a harmadik pedig egy battle royale játékmód lesz, de ismétlem, hogy ez utóbbi, meg nem erősített, szivárogtatott információ.
Ahogy az összegyűjtött infókból kitűnik, egy roppant részletgazdag és tartalmas játéknak ígérkezik a Red Dead Redemption 2, ahol a történet kapja a főszerepet, világának kialakításában pedig nagy hangsúlyt fektetettek a realizmusra, hogy minden ízében éljük át a vadnyugat nyújtotta kihívásokat. Erre lehetőség is kínálkozik október 26-tól, PlayStation 4 és Xbox One platformokon.
Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése