2019. október 23., szerda

Game Connect - A mikrotranzakció jövője


A PAX Australia előtt megrendezésre került az éves Game Connect játékfejlesztői konferencia, ahol megdöbbentő bevételi számok és a jövő üzleti stratégiái hangzottak el a free-to-play játékok terén.
Arról már hallhattunk a korábbiakban, hogy nem véletlenül erőltetik a fejlesztők a mikrotranzakciókat, ugyanis sokan kaphatóak a játék megvásárlásán felüli költekezésre, hallhattunk megdöbbentő 10-30 millió forintos költekezésekről is egyetlen személyre vonatkozóan, a kimondottan free-to-play mobil játékok fejlesztőinek szánt Game Connecten viszont az eddigieknél is magasabb bevételi összeg hangzott el, egészen konkrétan volt, aki egymaga 150.000 dollárt, azaz 45 millió forintot költött a Transformers: Earth War című játékban.



Emellett jelentős számú játékos költ pár száz dollárokat a játékokban, azaz csak úgy repkednek a forintosított, súlyos tízezrek, többszörösét fizetve ki egy nagygépes, teljes értékű játék árának, így már alaposabban érthető, hogy miért is erőltetik, sokszor erőszakolják az opciót már a teljes árú szoftverekbe is. A konferencián a monetizációs stratégiákról is elhangzottak érdekességek, miszerint a fejlesztőknek nem utólagosan kell hozzácsapniuk a mikrotranzakciós funkciókat a játékhoz, hanem már az alapok lefektetésekor számba kell venni a bevételi forrásokat, és annak megfelelően igazítani a játékmenetet, de ettől lényegesebb momentuma volt az értekezletnek az elhangzott "bálna" elnevezés, ugyanis ezzel a névvel illetik a stúdiók a potenciális költekezőket, és a mikrotranzakciók következő generációját már egy MI fogja irányítani, egyenesen rájuk vadászva.
Az algoritmus célja, hogy felkutassa a "bálnákat", jelenleg 87%-os sikerrel teszi ezt, de a Yodo1 stúdió vezetője azt vallja, hogy a már elkészült algoritmus ezt képes lenne 95%-ra feltornászni, és szerepe abban rejlik, hogy a "bálnákat" személyre szabott, egyedi árazású ajánlatokkal bombázza, hogy a lehető legtöbb pénzt emeljék ki a pénztárcájukból, már jóval az előtt felismervén a potenciális jelölteket, hogy azok vásároltak volna, mivel az információkat egy egyesített, a játékos előzményeit tartalmazó adatbázisból meríti.
Nem kérdéses az egyéni szabadságban rejlő felelősség - mivel párban járnak minduntalan - éppen ezért csak csóválhatjuk a fejünket, hogy lényegében a függőket viszik még mélyebbre, viszont arra számítani lehet, hogy a mikrotranzakciós bevételek egyre markánsabb jelenléte végett, a loot boxokhoz hasonlatos állami szabályozás fog életbe lépni, ezzel közel sem oldva meg a problémát, de a manipulatív algoritmusoknak talán gátat szabva. A jelenlegi, nyilvános álláspont szerint túl nagy lenne a visszhangja a Yodo1 fejlesztette program bevetésének - nem véletlenül sem erkölcsi aggályok merültek fel -, éppen ezért el lett napolva a játékokba való beépítése, mindaddig, amíg el nem érkezettnek látják a pillanatot rá.

Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése