2014. december 27., szombat

Jégbe zárt halál - Prisoner of Ice


A Prisoner of Ice az Infogrames által előszeretettel készített és kiadott horror játékai közé tartozik a kilencvenes évek közepéről, melynek forrását a lovecrafti világ nyújtotta, a PAL területeken külön kihangsúlyozva ezt a Call of Cthulhu elő címmel.
Egészen pontosan H. P. Lovecraft, Az őrület hegyei című novellája nyújtotta az ihletet a játék alaptörténetéhez, de alapos módosításokkal fűszerezve azt.



Főhősünk és egyben irányított karakterünk Ryan hadnagy, aki egy különleges szállítmánnyal bíró tengeralattjáró fedélzetén szolgál a II. világháború idején. Nem csak a láda tartalma, hanem származási helye is különleges számba megy, ugyanis az a németek által üzemeltetett antarktiszi bázisról lett elorozva. A tenger mélységében megbúvó hajót, egy hirtelen jött támadás éri, minek következtében a láda sérülést szenved és kiszabadul onnan az általa rejtett lény. 
A játék első helyszínéül szolgáló tengeralattjáró, csupán a történet negyedét teszi ki, az itt felbukkanó akadályokat leküzdve juthatunk el Argentínába, ami a fő történeti helyszínt képezi, hogy a későbbiekben fogságba esve keveredjünk vissza a fagy által uralt területre, egy antarktiszi német bázisra, ahonnan sikeresen megszökve juthatunk el misztikus helyszínekre, míg a megoldást a jövőben kell keresnünk.
A helyszínek összetettsége is tükrözi azt a precízen kidolgozott történetet, ami a játék legerősebb részét alkotja és képes a játékost a képernyő elé szegezni a röpke másfél órára, amíg a záró képsorok le nem gördülnek a szemünk előtt, persze ehhez ismerni is kell a játék minden apró szegletét, hisz a nem éppen egyszerű feladatokra építő játékmenet alaposan megdolgoztatja elménk fogaskerekeit. A rögzített kameranézetet használó játék, rendkívüli részletekben gazdag háttér kidolgozottsággal rendelkezik, aminek összképe leginkább a nyitott makettekre emlékezetei az embert. Számtalan tárgyhasználatra építő fejtörőkre bukkanhatunk a point and click műfajból eredően, ahol a jobb egérgombbal vizsgálhatjuk meg a kiszemelt tárgyat és szerezhetünk csekély információt róla, míg a ballal felszedegethetjük és használhatjuk azokat. 
A fejtörők az egészen kézenfekvőtől kezdődően, a már-már abszurdnak számító, logikátlannak tűnő interakciókig terjednek, aminek köszönhetően ez a másfél óra a többszörösére duzzad, mire képesek leszünk mindent képbe helyezni ebben az interaktív filmben. Igen, bátran nevezhetjük annak, mint a műfaj számos képviselőjét, jóval a Fahrenheit vagy Heavy Rain előtt, viszont nélkülözve minden nemű alternatív lehetőségeket és történeti szálakat, szigorúan egy, de élvezetes ösvényhez ragaszkodva.
A hangulatot már a bevezető képsorok is képesek megteremteni, de ezt jelentősen fokozza a főképernyőn szemlélhető víz alatti, zöld árnyalatban világító kőtábla, a Prisoner of Ice felirattal, majd a játék minden pillanata az ember mellkasára nehezedő és fojtott lélegzetet keltő misztikummal van átitatva, néhol az időre menő feladat megoldása pedig képes a játékos szívét egészen a torkában dobogtatni, miközben minden igyekezetével a rejtély kibogozásán munkálkodik. 
Ekkoriban még közel sem volt általános, sőt ritkaságszámba ment a szinkron jelenléte, így az alkalomadtán megszólaló karakterekkel is igyekeztek kiemelkedni a többi alkotás közül, ám ez kissé visszafelé sült el, a gyerekcipőben járó munkásságnak köszönhetően, nem egy helyen komikus pillanatokat okozva az erőltetett tolmácsolásnak köszönhetően. 
Összességében véve egy roppant élvezetes alkotást jelent a Prisoner of Ice, kiválóan átitatva az Alone in the Darknál is erőteljesebb misztikus légkörrel és ahhoz hasonló fejtörőivel, melyek megoldása a cselekményt előremozdítják.



A játék Japánban is napvilágot látott a nyugati debütálástól számított két év elteltével, Prisoner of Ice: Jashin Kourin címmel, kizárólag Sega Saturn és PlayStation One konzolokra, melyek megőrizték az eredeti angol szinkront (vele a komikus pillanatokat is), viszont a feliratot a terület anyanyelvére változtatva.

Műfaj: point and click
Megjelenés: 1995. (PC, Mac) 1997. (PlayStation One, Sega Saturn)
Fejlesztő: Infogrames
Kiadó: Infogrames
Zerko 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése