A Fallout Shelter bejelentésekor, sokan joggal gondolhattak arra, hogy egy egyszerű mobilos reklámjáték készül, a Fallout 4 számára előkészítve a terepet, és mivel elég régen találkozhattunk a poszt-apokaliptikus szerepjáték epizódjaival, még újabb játékosokat is bevonzhat egy free-to-play cím, hogy később figyelmüket a fősodor irányába vessék. Ami végül is megszületett kész alkotásként, messze túlmutat minden várakozáson.
Ha belegondolunk, hogy mekkora potenciál van a Fallout ezen részében, rögvest felmerül a kérdés, hogy eddig hogy. hogy nem jutott senkinek az eszébe kiaknázni ezt, ugyanis a meglétével, kézenfekvőnek tűnik a témában rejlő atombunker menedzsment játék lehetősége.
És ez lenne a Fallout Shelter, ahol adva van egy kezdetleges óvóhely (XCOM szerűen oldalnézetből), amit a játékosnak kell fejlesztgetnie, majd terjeszkednie a föld alatt, hogy újabb és újabb lakosokat tudjon befogadni, akik mind külön tulajdonságokkal rendelkeznek, éppen ezért nem is mindegy, hogy mely munkaterületre vezényeljük őket.
És ez lenne a Fallout Shelter, ahol adva van egy kezdetleges óvóhely (XCOM szerűen oldalnézetből), amit a játékosnak kell fejlesztgetnie, majd terjeszkednie a föld alatt, hogy újabb és újabb lakosokat tudjon befogadni, akik mind külön tulajdonságokkal rendelkeznek, éppen ezért nem is mindegy, hogy mely munkaterületre vezényeljük őket.
Három alapvető nyersanyagra kell odafigyelnünk minduntalan: víz, élelem és áramellátás, hisz ezek nélkül először akadozni kezd az óvóhely működése, egyre kevesebb helyiséget tudunk ellátni energiával, majd lakosaink szomjazni és éhezni kezdenek, minek következtében elégedettségi szintjük gyors apadásnak indul, ezzel párhuzamosan életerejük is, hogy azt a gyors elhalálozás kövesse. Éppen ezért kell ügyesen terjeszkedni a föld mélyén, hogy a termelésünk mindig balanszban legyen, mindig kellő mennyiség álljon rendelkezésre a víztisztító, generátor és étkezdei helyiségekből, hogy a kellő egyensúlyt elérve növeljük lakosaink számát, mivel ennek fejében nyithatóak meg a további helyiségek, melyek vagy a termelés erősebb változatát biztosítják, vagy embereink különféle képességeit edzhetjük a segítségükkel, de akadnak olyan speciális szobák is, mint a rádióállomás, minek révén további lakosokat érhetünk el a kietlen sivatagból.
Persze ehhez férőhelyre is szükség van, éppen ezért kell hálóhelyiségeket kialakítani, ahol össze is párosíthatunk lakosokat az új egyed reményében, majd ha sikerül elérnünk a bűvös 100-as populációt, már minden szoba típus birtokában lehetünk, ahol többek között akad a barkácsolásra is lehetőséget kínáló műhely, hogy saját fegyvereket és ruhákat gyártsunk lakóink számára. Előbbire komoly szükségünk is lesz, ugyanis a fosztogatók, ghoulok és a pusztaság rémei, a deathclaw hordák, rendszeresen betörnek óvóhelyünkre, hogy kizsákmányolják azt, vagy különféle károkat tegyenek benne, de véletlenszerű katasztrófák is felüthetik a fejüket, mint egy szoba lángba borulása, radscorpion, vagy pig rat támadás a föld alól.
A helyiségek megvásárlásához elengedhetetlen a fizetőeszköz megléte, ami a Fallout világából megszokott kupakokat jelenti, ezeket és a barkácsoláshoz szükséges alapanyagokat pedig a pusztába kiküldött felderítőink révén szerezhetjük be, vagy egy még érdekesebb módon, küldetések teljesítésével, ugyanis a Felügyelő irodájának meglétével, számos misszió közül válogathatunk, hogy egy csapatot összeállítva a megfelelő felszerelésekkel (fegyverzet, ruházat, gyógyszerek), útnak indítsuk a valós idő alapján számított távnak. Itt lép képbe a játék speciális fizetőeszköze, a Nuka-Cola, mellyel egy-egy termelést, vagy az előbb említett küldetésekre történő kiérkezést gyorsíthatjuk fel, ám a Fallout Shelter tényleg egy olyan free-to-play játékra sikeredett, hogy ennek vásárlására csak a legtürelmetlenebb játékosoknak lesz szükségük - még annak ellenére is, hogy akadnak 20 órás távok is egy-egy küldetés során -, hisz temérdek Nuka-Cola nyerhető ki a játékból, amennyiben résen vagyunk.
A folytonos terjeszkedés, építkezés és a helyiségek fejlesztése mellett, ezek a különféle küldetések adják a játék másik ízét, ahol számos ellenfelet gyűrhetünk le a körökre osztott akcióban (amibe csak a gyógyítással és a critical hit esetén van beleszólásunk), számtalan zsákmányra téve szert, mely révén tovább növelhetjük óvóhelyünk erejét, mindamellett, hogy mindegyik misszió rendelkezik egy kis történettel, néha párbeszédekkel megspékelve, hogy valami színezetet adjanak az egésznek.
Mindez egy roppant bájos, jópofa grafikai köntösbe van csomagolva, kellemes audio részleggel megtámogatva, hogy az embert végképp odabilincselje órák tucatjaira, tartalmában pedig annál többet is kínálva, lényegében hamarabb ráun az ember, mintsem mindent felfedezzen a játékban, mivel a terjeszkedés 200 fős populációra van korlátozva, ennek meglétével, embereink és az óvóhely felfejlesztésével már csak a termelések begyűjtése marad feladatunk (vagy tetszés szerint bíbelődhetünk a karakterek külsejének testre szabásával), mivel a küldetésekre egy idő után rá lehet unni sablonos mivoltuk végett. Ez a játék azon része, ahol lehetett volna még mit csiszolni a hosszabb érdeklődés fenntartása érdekében, nem teljesen aknázták ki a benne a rejlő lehetőségeket.
A Fallout Shelter nem csak több lett, mint amire számított az ember, hanem egy nagyon komoly tartalommal és átgondolt játékmenettel rendelkező atombunker menedzsment játék született mobilokra, majd népszerűségének köszönhetően PC-re is ellátogatott.
Játékmenete és egyedi atmoszférája magába szippantja a játékost, a folytonosan frissülő és aktualizált tartalomnak köszönhetően pedig hosszú, temérdek órákra biztosít kellemes időtöltést, így bátran ajánlom mindenkinek, akit vonz a poszt-apokaliptikus téma, vagy a menedzsment műfaj.
Kapcsolódó olvasmányok:
A menedéklakó naplója - Fallout 3 teszt
Viva New Vegas - Fallout: New Vegas teszt
Játékmenete és egyedi atmoszférája magába szippantja a játékost, a folytonosan frissülő és aktualizált tartalomnak köszönhetően pedig hosszú, temérdek órákra biztosít kellemes időtöltést, így bátran ajánlom mindenkinek, akit vonz a poszt-apokaliptikus téma, vagy a menedzsment műfaj.
Műfaj: poszt-apokaliptikus menedzsment
Megjelenés: 2015. (Android, iOS), 2016. (PC)
Fejlesztő: Bethesda Game Studios, Behaviour Interactive
Kiadó: Bethesda Softworks
Kapcsolódó olvasmányok:
A menedéklakó naplója - Fallout 3 teszt
Viva New Vegas - Fallout: New Vegas teszt
Zerko
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése