A nyolcvanas évek közepének egy igen érdekes gyöngyszeme, mely megihlette Will Wrightot, kitaposva ezzel az egyenes utat a The Simshez. Egy kisemberke élete a számítógépben.
A Little Computer People doboza már önmagában figyelemfelkeltő volt, hisz nagybetűkkel hirdette, hogy minden egyes számítógépben egy kis emberke lakozik, akivel eme floppy lemez segítségével tudunk kapcsolatot teremteni. A borító tervezők nem átalkodtak feltüntetni a játék addiktív mivoltát, hangsúlyozva, hogy nem egy mezei játékszoftverről van szó, hanem egy kis emberi lény gondozásáról, aminek révén szoros kapcsolat alakulhat ki játékos és leendő barátja között.
A szoftver valóban élt minden érzelmekre ható eszközzel, ami csak elképzelhető volt akkortájt, hogy minél hosszabb időre tapassza a képernyő elé a játékost. A lemez behelyezésekor a program automatikusan generált egy kis emberkét, mely minden számítógépen különböző „személyiséggel” rendelkezett. Ezt követően egy babaház szerű, többszintes lakásban találtuk magunkat, melyet oldalnézetből szemrevételezhettünk, benne friss barátunkkal, aki számára különféle utasításokat adhattunk a szavak begépelésével.
A játék mintegy 160 szavas készlettel rendelkezett, melyek egyike sem ért semmit, ha nem írtuk eléjük a „please” szót. Emberünket megkérhettük, hogy játsszon a zongorán, nézzen tévét, de szükségleteinek elvégzésére is ily módon szólíthattuk fel, például, hogy menjen zuhanyozni, étkezzen vagy térjen nyugovóra, amellett, hogy ő automatikusan végezte teendőit és lehettünk csupán passzív szemlélői ennek. Emberkénk hangulatát mindig arcáról olvashattuk le, de lehetősége volt arra is, hogy önmaga kezdjen el kommunikálni érzelmeiről és gondolatiról a játékossal, amikor az írógép elé telepedve küldött üzeneteket számára. A számos lehetőség mellett, még a kis emberünkkel való kártyázás és telefonbeszélgetés jelentett igen érdekes momentumot.
Annak ellenére, hogy karakterünk alapból rendelkezett egy társsal, egy kutya személyében, ha nem látogattuk őt kellő rendszerességgel és nem ápoltuk kapcsolatunkat, akkor mély depresszióba zuhant.
David Crane (Pitfall!, Ghostbusters, Outlaw) játékát a szaksajtó igen magas pontszámokkal értékelte, és elnyerte az 1985-ös év Golden Joystick díját a legeredetibb játék kategóriában, ám ennek ellenére a kasszáknál nem produkált kiemelkedő teljesítményt, így a tervezett folytatást - mely egy egész család életét kívánta volna bemutatni - törölték. Will Wright saját bevallása szerint szerette a Little Computer People-t, és komoly ihletett merített belőle, hogy 15 év elteltével megszülessen a The Sims.
Műfaj: életszimulátor
Megjelenés: 1985. (Commodore 64, ZX Spectrum, Amstrad CPC, Atari ST, Amiga, Apple II)
Fejlesztő: Activision
Kiadó: Activision
Műfaj: életszimulátor
Megjelenés: 1985. (Commodore 64, ZX Spectrum, Amstrad CPC, Atari ST, Amiga, Apple II)
Fejlesztő: Activision
Kiadó: Activision
Zerko
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése