2013. július 25., csütörtök

Édes bosszú - Neighbours from Hell


Kinek ne lenne olyan szomszédja, akit utál, és fordítva. Számos vígjátéknak szolgáltatott alapötletet a jószomszédi iszony, melyet a videojátékok sem hagyhattak parlagon, így született meg a Neighbors from Hell, a pofás, rajzfilmeket idéző grafikájával és számtalan lehetőséggel, melyekkel szomszédunkkal szúrhatunk ki, miközben valamelyik zugban meghúzva magunkat, kárörvendően mulatunk bosszankodásain.
A játék főszereplője, az élő show-műsoron belül ténykedő Woody, akinek feladata észrevétlenül belopózni a szomszéd lakásába, hogy a fellelhető tréfaforrásokat kiaknázva, minél alaposabban felbosszantsa szomszédját. A lakásba minden alkalommal óvatosan kell besettenkednünk, hisz nem csak Mr. Rottweiler, a szomszéd figyel éberen hétköznapi teendői közepette, hanem annak papagája Chilli, és őrkutyája is felhívhatja ránk a figyelmet.
A szobákat sorra járva, minden egyes használati tárgyat meg kell vizsgálnunk, melyek között vannak olyanok, melyeket magunkhoz véve a későbbiekben használhatunk, míg másokkal rögvest interakcióba lépve kelthetünk bosszúságot ellenlábasunk számára. A csínytevések között olyan lehetőség vannak, mint a WC eldugaszolása papírral, a TV antennából masnit kötni, tojás behelyezése a mikro sütőbe, üveggolyót szórhatunk ki, összefirkálhatjuk a szomszéd úr anyukájának portréját, mosógépből kifolyt tócsába áramot vezethetünk, de a legmókásabb, amikor ezeket a lehetőségeket kombináljuk, mint például eldugaszoljuk a WC-t és hashajtót adunk Rottweiler úrnak, és amíg lenn van a földszinten, összegubancoljuk TV antennáját és elfűrészeljük a fotel lábait. A minél bosszantóbb tevékenység és minél magasabb pontszám elérése érdekében elengedhetetlen a különféle rosszaságok összehangolása, és a 100%-os értékeléshez teljes mértékben ki kell használnunk a rendelkezésre álló másodperceket.
Ahhoz, hogy szomszédunk mit sem tudjon jelenlétünkről, folytonosan kerülgetnünk kell őt, hol az emeleti és földszinti ajtókon keresztül, hol pedig a szekrények mélyén meghúzva magunkat. Amennyiben fülön csípné a gonosztevőjét, alaposan elpáholva őt, kihajítja lakásából és a műsor véget ér. A kezelőfelület pofás kialakítása egyszerű és gyors kezelhetőséget biztosít, a bal alsó sarokban egy hőmérő jelzi számunkra a szomszéd indulatának fokát, míg a jobb alsóban a teljesíthető, illetve teljesített lehetőségek száma, a rendelkezésre álló idő és elért százalékos eredményeink vehetőek szemügyre, míg az alsó sáv közepét a felszedegetett tárgyak teszik ki.
A játék három betanító és 14 további küldetést tartalmaz, 3 szezonra bontva. Pályáról pályára és szezononként nyílnak meg az újabb csínytevési lehetőség és szintek a lakásban, mígnem már a tetőtérbe és az alagsorba is lejutunk. Ekkorra már alig lesz időnk a csapdák elhelyezése közt arra, hogy Rottweiler mulatságos bosszankodását figyeljük, hisz minden pillanatot kihasználva kell iparkodni a helyiségek közt.
Már önmagában,  a ’80-as évekbeli Spy vs. Spy című játékból merített csapdaállításos játékmenetbe képes belefeledkezni az ember, de a bájos rajzfilmes grafikának, mókás gesztikulációknak, a könnyed zenei dallamoknak és a roppant mulatságos szinkronoknak és effekteknek köszönhetően egyenesen beleszeret eme roppant egyszerű játékba, mely éppen ezért igen hamar teljesíthető is, felemésztve benne minden kihívást, hisz a lehetőségek mind rögzítettek, így már csak legfeljebb a játék bájossága végett játssza újra az ember. Ahhoz, hogy a kisebb korosztály is nem kevés örömét lelhette benne, hozzájárult, hogy teljes magyar fordításban került a hazai boltok polcaira PC platformon.
(Neighbours from Hell második, harmadik és negyedik része)
A sikernek köszönhetően további 6 rész jelent meg a játékból, a közvetlen folytatásban például vakációjára kísérhettük el szomszédunkat, hogy megkeserítsük pihenését. A harmadik résztől egy erős grafikai váltás lépett fel a játénál, elveszítve fő vonzerejét, a rajzfilmes bájt, majd a későbbiekben a szereplők is lecserélődtek, a feladatok pedig folytonos ismétlődést mutattak epizódról epizódra, mely már rég intenzív erőltetettséget árasztott magából.
A Pokoli szomszédok első része egy teljesen új, egyedi ízt vitt a videojátékok színes palettájába, önfeledt kárörvendő órákat okozva a játékosnak, aki hamar beleszeretet a bájos látványvilágba. Aki játszott vele, annak örök emlékként éghetett be játékosi pályafutása közé, ám a gyorsan jött sikert, még sebesebb lejtmenet követte a folytatásokkal, melyeket nem szabadott volna már erőltetni.

Műfaj: stratégia
Megjelenés: 2003. (PC) 2005. (GameCube, Xbox)
Fejlesztő: JoWood Productions
Kiadó: JoWood Productions
Zerko


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése