Nem gondoltam volna, hogy a ’90-es évek
egyik óriási klasszikusa - mely számomra is az egyik kedvenc játékot jelentette-,
a Panzer General mobileszközökön fog újjáéledni, méghozzá jobb formában, mint
amilyen volt bármikor is.
A World Conqueror, a klasszikus körökre
osztott, II. világháborús stratégia szabályrendszerét veszi alapul, egy az egy
arányban másolva a Panzer General által rég lefektetett alapokat, ám alaposan
tovább fejlesztve azokat. Minden egyes térképen megvannak a célvárosok, melyeket
el kell foglalnunk, miután átverekedtük magunkat az ellenséges seregeken, de
menet közben minden egyes elfoglalt várossal növelhetjük pénz és vasérc
bevételeinket az újabb egységek gyártásához, amíg a páncélozott harcjárműveink
mozgásához nélkülözhetetlen üzemanyagforrást, az elfoglalt olajkutakból
nyerjük.
Minden város rendelkezik egy adott
fejlettségi szinttel, ami meghatározza, hogy ott milyen típusú és fejlettségű
egységeket leszünk képesek toborozni, vagy gyártani. Ezek igen szép számmal
képviseltetik magukat, hogy egy megfelelő palettáról szemezgessen a játékos a
felépített stratégiájához. A gyalogos egységek között négy különbözőt
találhatunk, páncélozott harcjárművek és tankok között szintén négy,
küllemükben és harci értékeikben eltérő típust vethetünk be, de képviselteti
magát a haditengerészet tengeralattjárókkal, csatahajókkal, rombolókkal és
anyahajókkal, amíg a légierőt a reptérrel rendelkező városokban vehetjük
igénybe, vadászgépek, bombázók, ejtőernyősök, stratégiai bombázók formájában, a
későbbiekben pedig nagy hatótávú rakétákkal kiegészítve, melyre atomtöltetet is
szerelhetünk. Ez utóbbiak képeznek egy olyan kivételt az egységek között,
melyek konkrétan nem állnak rendelkezésünkre, nem mozgathatjuk őket, hanem a
reptérrel bíró városok vonzáskörzetében tudjuk bevetni a kívánt arzenált.
Mint a Panzer Generalban, itt is különféle
terepviszonyokkal (folyó, hegy, erdő) kell harcoló alakulatainknak
megbirkózniuk, melyek befolyással vannak az egységre szabott lépésszámra és
harci értékre, de mindkettőt jelentősen növelhetjük a
dicsőségpontokból/medálpontokból megvásárolható tábornokokkal, akik a
történelem hasábjairól lettek kiollózva, és mindegyiküknek megvan a maga
szakterülete, ahol célszerű bevetni őket a minél magasabb hatásfok végett. További
színfoltot ken fel a stratégiai palettára, hogy sikeres, megsemmisítő támadás
esetén, tankjaink emelkedett morált nyernek, minek köszönhetően újabb támadásra
lesznek képesek, míg gyalogosaink magasabb sebzést képesek osztani.
Számos játékmód közül lehet válogatni
ebben a free to play gyöngyszemben, első körben ott van a Military Career, ahol
a II. világháború jelentősebb ütközeteit vívhatjuk meg mind a szövetségesek,
mind pedig a tengelyhatalmak oldalán. A kétszer tíz küldetés befejeztével,
megnyílik a hidegháborús éra, szintén két frakciót kísérve végig. Ugyanebben a
játékmódban fogunk találni egy küldetés fület az alsósorban, ahol egy újabb
világtérképet megnyitva küldhetjük ki tábornokainkat különféle csatákba, hogy
amíg mi magunk levezényeljük hadjáratainkat, addig ők siker esetén, további
nyersanyag pontokat gyűjtsenek be a számunkra, melyek elengedhetetlenek a harmadik
fülön fellelhető, különféle bónuszokkal bíró világcsodák építéséhez. Ezen az
újabb világtérképen bukkannak fel azok az építmények, melyeket a küldetésekkel
megnyitottunk, és itt indíthatjuk el az építkezést, amennyiben rendelkezünk
elegendő ipari, energetikai és technológiai pontszámmal, melyek a
medálpontokkal együtt szerezhetőek, minden egyes sikeresen megvívott csatával.
A Career módban találni fogunk a
bevezetésnek szánt oktató küldetéseken túl még kihívásokat is, melyek különféle
kategóriákba szedve fognak remek kihívást nyújtani, hisz itt megszabott kör
alatt kell likvidálnunk ellenfelünket, vagy éppen megvédeni szövetségesünket,
de akad, hogy bizonyos nyersanyag és pénzmennyiséget kell begyűjtenünk a
győzelem érdekében. A Career változatos tartalma ellenére is a Conquer the
World mód vált a kedvencemmé, ahol különféle érák nagy háborúi közül
szemezgethetünk. A két második világháborús, két hidegháborús kampány mellett,
egy futurisztikus idegen invázió elhárításának feladata is helyt kapott, ezek
mindegyike az eltöltött játékidő szerint, azaz a világnaptárban lepergett idő
távlatában nyílnak meg. A kiválasztott kampánnyal felbukkan egy elnagyolt,
korhűnek abszolút, de nem nevezhető, ám a célnak tökéletesen megfelelő
világtérkép, melyen szabadon választhatunk a számtalan nemzetet felvonultató
frakciók közül (még Magyarországgal is harcba vethetjük magunkat), hogy itt
ténylegesen egy világháborút vívjunk meg, azaz minden ellenséges nemzet
likvidálásával vegyük át az uralmat területeik felett.
Végezetül - ha mindez nem lenne elegendő
-, még egy főhadiszállás is akad, ahol a különféle egységeink fejlesztéseit
hajthatjuk végre a megszerzett nyersanyagokból, hogy még ütőképesebb
alakulatokat állíthassunk csatarendbe. Mint az jól olvasható a leírtakból, a
World Conqueror III egy roppant tartalmas játék, mely 100 óránál is több
játékidőt képes nyújtani, ám ez mit sem érne, ha nem lenne olyan roppant
élvezetes az általa nyújtott kihívásoknak és lehetőségeknek köszönhetően, melyek
révén egy letehetetlen alkotást nyújt át a műfaj kedvelői számára. Bátran merem
ajánlani minden stratégának, hisz ennél addiktívabb és elunhatatlanabb
mobiljátékkal még nem találkoztam.
Műfaj: körökre osztott stratégia
Megjelenés: 2015. (Android, iOS, Windows Phone)
Fejlesztő: EasyTech
Kiadó: EasyTech
Zerko
Én nyertem a Magyarokkal.
VálaszTörlés