2016. december 10., szombat

Mobil - World Conqueror 3


Nem gondoltam volna, hogy a ’90-es évek egyik óriási klasszikusa - mely számomra is az egyik kedvenc játékot jelentette-, a Panzer General mobileszközökön fog újjáéledni, méghozzá jobb formában, mint amilyen volt bármikor is.
A World Conqueror, a klasszikus körökre osztott, II. világháborús stratégia szabályrendszerét veszi alapul, egy az egy arányban másolva a Panzer General által rég lefektetett alapokat, ám alaposan tovább fejlesztve azokat. Minden egyes térképen megvannak a célvárosok, melyeket el kell foglalnunk, miután átverekedtük magunkat az ellenséges seregeken, de menet közben minden egyes elfoglalt várossal növelhetjük pénz és vasérc bevételeinket az újabb egységek gyártásához, amíg a páncélozott harcjárműveink mozgásához nélkülözhetetlen üzemanyagforrást, az elfoglalt olajkutakból nyerjük. 
Minden város rendelkezik egy adott fejlettségi szinttel, ami meghatározza, hogy ott milyen típusú és fejlettségű egységeket leszünk képesek toborozni, vagy gyártani. Ezek igen szép számmal képviseltetik magukat, hogy egy megfelelő palettáról szemezgessen a játékos a felépített stratégiájához. A gyalogos egységek között négy különbözőt találhatunk, páncélozott harcjárművek és tankok között szintén négy, küllemükben és harci értékeikben eltérő típust vethetünk be, de képviselteti magát a haditengerészet tengeralattjárókkal, csatahajókkal, rombolókkal és anyahajókkal, amíg a légierőt a reptérrel rendelkező városokban vehetjük igénybe, vadászgépek, bombázók, ejtőernyősök, stratégiai bombázók formájában, a későbbiekben pedig nagy hatótávú rakétákkal kiegészítve, melyre atomtöltetet is szerelhetünk. Ez utóbbiak képeznek egy olyan kivételt az egységek között, melyek konkrétan nem állnak rendelkezésünkre, nem mozgathatjuk őket, hanem a reptérrel bíró városok vonzáskörzetében tudjuk bevetni a kívánt arzenált.
Mint a Panzer Generalban, itt is különféle terepviszonyokkal (folyó, hegy, erdő) kell harcoló alakulatainknak megbirkózniuk, melyek befolyással vannak az egységre szabott lépésszámra és harci értékre, de mindkettőt jelentősen növelhetjük a dicsőségpontokból/medálpontokból megvásárolható tábornokokkal, akik a történelem hasábjairól lettek kiollózva, és mindegyiküknek megvan a maga szakterülete, ahol célszerű bevetni őket a minél magasabb hatásfok végett. További színfoltot ken fel a stratégiai palettára, hogy sikeres, megsemmisítő támadás esetén, tankjaink emelkedett morált nyernek, minek köszönhetően újabb támadásra lesznek képesek, míg gyalogosaink magasabb sebzést képesek osztani.
Számos játékmód közül lehet válogatni ebben a free to play gyöngyszemben, első körben ott van a Military Career, ahol a II. világháború jelentősebb ütközeteit vívhatjuk meg mind a szövetségesek, mind pedig a tengelyhatalmak oldalán. A kétszer tíz küldetés befejeztével, megnyílik a hidegháborús éra, szintén két frakciót kísérve végig. Ugyanebben a játékmódban fogunk találni egy küldetés fület az alsósorban, ahol egy újabb világtérképet megnyitva küldhetjük ki tábornokainkat különféle csatákba, hogy amíg mi magunk levezényeljük hadjáratainkat, addig ők siker esetén, további nyersanyag pontokat gyűjtsenek be a számunkra, melyek elengedhetetlenek a harmadik fülön fellelhető, különféle bónuszokkal bíró világcsodák építéséhez. Ezen az újabb világtérképen bukkannak fel azok az építmények, melyeket a küldetésekkel megnyitottunk, és itt indíthatjuk el az építkezést, amennyiben rendelkezünk elegendő ipari, energetikai és technológiai pontszámmal, melyek a medálpontokkal együtt szerezhetőek, minden egyes sikeresen megvívott csatával.
A Career módban találni fogunk a bevezetésnek szánt oktató küldetéseken túl még kihívásokat is, melyek különféle kategóriákba szedve fognak remek kihívást nyújtani, hisz itt megszabott kör alatt kell likvidálnunk ellenfelünket, vagy éppen megvédeni szövetségesünket, de akad, hogy bizonyos nyersanyag és pénzmennyiséget kell begyűjtenünk a győzelem érdekében. A Career változatos tartalma ellenére is a Conquer the World mód vált a kedvencemmé, ahol különféle érák nagy háborúi közül szemezgethetünk. A két második világháborús, két hidegháborús kampány mellett, egy futurisztikus idegen invázió elhárításának feladata is helyt kapott, ezek mindegyike az eltöltött játékidő szerint, azaz a világnaptárban lepergett idő távlatában nyílnak meg. A kiválasztott kampánnyal felbukkan egy elnagyolt, korhűnek abszolút, de nem nevezhető, ám a célnak tökéletesen megfelelő világtérkép, melyen szabadon választhatunk a számtalan nemzetet felvonultató frakciók közül (még Magyarországgal is harcba vethetjük magunkat), hogy itt ténylegesen egy világháborút vívjunk meg, azaz minden ellenséges nemzet likvidálásával vegyük át az uralmat területeik felett.
Végezetül - ha mindez nem lenne elegendő -, még egy főhadiszállás is akad, ahol a különféle egységeink fejlesztéseit hajthatjuk végre a megszerzett nyersanyagokból, hogy még ütőképesebb alakulatokat állíthassunk csatarendbe. Mint az jól olvasható a leírtakból, a World Conqueror III egy roppant tartalmas játék, mely 100 óránál is több játékidőt képes nyújtani, ám ez mit sem érne, ha nem lenne olyan roppant élvezetes az általa nyújtott kihívásoknak és lehetőségeknek köszönhetően, melyek révén egy letehetetlen alkotást nyújt át a műfaj kedvelői számára. Bátran merem ajánlani minden stratégának, hisz ennél addiktívabb és elunhatatlanabb mobiljátékkal még nem találkoztam.

Műfaj: körökre osztott stratégia
Megjelenés: 2015. (Android, iOS, Windows Phone)
Fejlesztő: EasyTech
Kiadó: EasyTech
Zerko 
  
 

1 megjegyzés: