2015. május 28., csütörtök

Titánok harca - War of the Monsters


Már az alapgondolat is érdekesen hangzik, hogy az ’50-es évek rémfilmjeiből átemelt, gigantikus szörnyek csatároznak egymás ellen, a megvalósítás viszont a vártnál sokkal szórakoztatóbbra sikerült, mely újraértelmezi a verekedős játékok műfaját.
A PlayStation 2 exkluzívnak számító War of the Monsters alapját képezik azon szörnyek, melyek a retro horror és sci-fi filmek főgonoszainak szerepét igyekeztek betölteni a mozifilmek hajnalán, mely alkotások, mára igen erősen keltik a nézőben az önparódia hatását, így a készítőknek nem tellett nagy erőfeszítésbe a humoros hangulat megteremtése, csupán újra fel kellett használniuk a letűnt korszak kellékeit, hogy egy egyedi hangulattal bíró játékot rakjanak össze.
A körítésnek szánt történet szerint, idegen invázió éri a földet, melyet az emberi faj sikeresen visszaver a bolygót védő, és a csészealjakat tönkretevő energiapajzsnak köszönhetően, ám a gépek lezuhanásával, azok üzemanyaga a talajba, a tengerbe és a csatornába szivárog, minek következtében számtalan gigászi szörnyeteg kel életre.



Összesen tíz játszható karakter érhető el a palettán, valamint három nem megnyitható boss kapott helyet, melyek között akad óriási gorilla (King Kong), sáska, hüllő (Godzilla), sárkány, gólem, áramlény, szobor, robotok, de még egy földönkívüli is, hogy csupán a klasszikusnak számító óriáshangyát hiányoljuk, mely csupán ellenfélként kapott szerepet.
A játék menüje is egy retro érzetet nyújtó autósmoziba van csomagolva, ahol a történet végigjátszása mellett, mindenki-mindenki ellen (max. 2 játékos és 2 gépi ellenfél) és túlélő játékmód is rendelkezésre áll a hagyományos kétjátékos verekedésen kívül, mely a pályák terebélyessége végett, osztott képernyőn érhető el, ugyanis a 3D-s környezet megvalósítása érdekében, a kamera, a karakter háta mögé lett helyezve. Minden egyes meccs előtt, a töltőképernyőn egy hangulatfokozó moziplakát jelenik meg, mely szörnyeinket ábrázolja az ’50-es évek stílusjegyeivel.
A történetbe vágva, sorra bukkannak fel az újabbnál újabb kolosszusok, hogy az általunk választott titánnal fektessük két vállra őket, felhasználva a lények egyedi támadásait, a rombolható környezetet, a fegyverként funkcionáló villanypóznákat, és az elhajítható gépjárműveket, a különféle power uppok mellett. Az itt begyűjtött pontok fejében, újabb karaktereket, skineket és pályákat oldhatunk fel, melyek szintén árasztják magukból a klasszikus filmek hangulatát a különféle városi helyszínek, atomerőmű, reptér, 51-es körzet, vulkán és kikötő képében, melyek mindegyike szabad bejárhatósággal rendelkezik az ütközetek során, aminek csupán az erőfalak szabnak határt.
A megjelenéskor, nagyon szép grafikával bírt a játék, mely az idők folyamán kissé megkopott, de cseppet sem vesztett bájából. Ehhez párosulnak a kisebb zenei aláfestések az ingame videók alatt, és a harsány szörny hangeffektek, hogy minden egyes hangulati elem pótolja és feledtesse a játék azon részét, ami a leggyengébben muzsikál, az pedig a rendelkezésre álló, szerény mozdulatok, ami a környezeti interakció és speciális képességek ellenére is képes monotonul hatni.
A War of the Monsters egy roppant egyszerű, de annál humorosabb és egyedi hangulattal rendelkező játék, mely a kiváló témaválasztásnak és az ahhoz tartozó környezeti kialakításnak köszönhetően, egy egyedi színfoltot alkot a terebélyes PlayStation 2 játékkínálatban.

Műfaj: verekedős
Megjelenés: 2003. (PlayStation 2)
Fejlesztő: Incognito Entertainment
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Zerko

   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése