2016. július 16., szombat

Befejezetlen történet - Half-Life 2: Episode Two teszt


Valahol a Valve is érezte, hogy az első epizód tartalma és színvonala kevésnek bizonyult, bármilyen szempont szerint is közelítjük meg azt, így hát ezúttal minden tehetségüket bevetve alkottak meg egy kiváló kiegészítő fejezetet.
Ennek köszönhető, hogy a korábbiakban mellőzött, fizikára építő feladványok és a járművezetés is helyt kapott, méghozzá pompás természet közeli környezetben, lecserélve City 17 kopott és szürkés árnyalatait, különféle színpompás elemekre, alaposan húzva egyet a prezentáció színvonalán, igazán időtálló alkotássá téve ezen a téren is a játékot.
A Citadel ezúttal végre elpusztult, nincs már több csavar az egy helyben toporgásához, így hát az utána keletkezett szuperportált már csak a távolból szemlélhetjük, a kezdő helyszínül szolgáló zöld övezetben, ahonnan hamar földalatti barlangokban és bányavájatokban találjuk magunkat, ám itt sem kell a vaksötétbe burkolózó falakat bámulnunk, mivel meglepő módon - ahol csak lehetett -, alkalmazták a játék eme újdonságnak ható élénk színkezelését. Alyx súlyos sérülést szerez legújabb ellenfelünktől, egy Huntertől, minek következtében a Vortigauntokkal összedolgozva kell meggyógyítani őt, nem éppen egyszerű módon megszerezve az ellenszert a rovaroktól, hogy utunkat folytatva, eljussunk a földalatti bázisra, ahonnan be tudjuk zárni a portált. Persze ezt a Combine-ok sem fogják tétlenül szemlélni, és minden megmaradt haderejüket bevetik, hogy céljainknak gátat emeljenek.
Az erdőben való kocsikázás mellett visszatérnek a kisebb városi helyszínek, elhagyatott, vagy a Combine-ok által védett bázisok, épületegyüttesek, bányakomplexum, mire sikerül a célállomásra jutni, hogy a titkos földalatti bázis védelmére keljünk, mely a játék, minden a korábbiakban látott jelenetein messze túlmutat látványos akciójával. Itt fogunk az újfajta fegyverünkre, a Magnusson Device-ra bukkanni, melyet a Gravity gunnal felkapva hajíthatunk majd a bázist rohamozó lépegetőkre és Hunterekre, hogy a hozzájuk tapadt bombát, egy pisztolylövéssel detonáljuk. Az emberi ellenállás bázisát, méretes környezet veszi körbe, ahol számos őrhelyet kell védelmünk alá venni, hogy a betörő hullámokat visszaverjük, mert ha épületet veszítünk, akkor az ott fellelhető bombáktól, töltényektől és gyógyszerektől is elesünk, minek következtében nagyobb eséllyel nyomulnak ellenfeleink a rakétakilövő siló közelébe.
Tökéletes zárófejezetet jelent ez a monumentális csata a második epizódban, mely újabb szintre képes emelni a Half-Life 2 fajok közötti háborúját, érdekes fordulatot hozva be a történetbe a záró képsorokkal, mely továbbra sem nyújt lezárást, csupán újabb kérdéseket. Mint azt tudjuk, sajnos erre ez idáig nem került sor az évek teltével, és egyre inkább kérdéses, hogy meg fogjuk-e egyáltalán kapni azt valaha is, bár a remény hal meg legutoljára.
A játék számtalan bejárható területtel rendelkezik, még ha ezek látványosan le is vannak korlátozva, hogy egy irányba tereljék a játékost, mondhatni szűkösebb a környezet, mint az alapjátékban, ám ez lehet a megváltozott terepzsúfoltság végett is. A kocsinkba szerelt radarnak köszönhetően számos utánpótlási pontokat is felkutathatunk, további érdekes feladványokba ütközve, így, ha nem rohamléptékben haladunk a játékban, akkor öt-öt és fél órát is képes szavatolni, mire ismét megpillanthatjuk élőben is az Advisorok erejét, akik a Combine seregeket vezetik.
Érdekes módon sikerült minden korábbi hibát kiküszöbölni, bár ebből egyetlen igazán égbekiáltó volt, a társaink mesterséges intelligenciája, melynek próbáját inkább kerülték a fejlesztők, azaz többnyire magányos harcot vívunk, ám amikor mégis jelen van Gordon mellett valaki, érezhetőbben jobban képes kezelni az adott karakter a felmerülő helyzeteket, nem áll már az utunkba és nem gátol bennünket a fedezék, vagy lőfegyver használatban. Továbbgondolt, újdonságként ható feladványokba nem fogunk botlani, ám leleményességünket kiaknázhatjuk a furfangos megoldásoknak köszönhetően, bár már az önmagában remek, hogy visszakerültek a rejtvények, melyek akkora hiányt jelentettek az első epizód során.
Az Episode Two fogott mindent, ami Half-Life, és egybesűrítette, egy teljesen új környezetbe helyezve azt, hogy ezúttal ne csak a háború szürkesége táruljon a játékos elé, hanem élénk színeket használva kápráztassa el, miközben a már tapasztalt akció élményt a négyzetre emeli. Példaértékű kiegészítő, immár minden téren.

9 pont

Műfaj: belső nézetes akció (FPS)
Megjelenés: 2007. (Xbox 360, PlayStation 3, PC, Mac)
Fejlesztő: Valve Corporation
Kiadó: Valve Corporation

Kapcsolódó olvasmány:
Világok harca - Half-Life 2
Első felvonás - Half-Life 2: Episode One teszt
Zerko  
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése