Egyre közelebb a Red Dead Redemption 2
megjelenése, minek következtében egyre többet tudni a játékról, ezeket az infókat
egy csokorba szedtem, hogy eloszlassam a tévhiteket, vagy meghozzam azok kedvét,
akik hezitálnak belevágni a vadnyugati kalandba.
Még a megjelenés küszöbén is sok a
visszatartott részlet a játékkal kapcsolatban, mert a fejlesztők azt szeretnék,
hogy mindenki maga fedezze fel a Red Dead Redemption 2 világát, de a fontosabb
infókat már apránként megkaptuk, ami alapján egy képet lehet alkotni a játékról.
Nézzük, hogy mi áll össze!
Amit már az első képek alapján is
sejteni lehetett, majd az előzetesek megerősítették a gondolatot, hogy
főszereplőnk bandája áll majd a történet középpontjában, amire komplett
menedzsment rendszert építenek fel a fejlesztők, táborhelyek kijelölésével és annak
folyamatos fejlesztésével, ami a csapat moráljára is kihatással lesz. A banda
ellenére, továbbra is meglesz a honor rendszer, de tovább bővítik az egy-egy
szituációban hozható döntések számát, majd pedig a megítélésünkön múlik, hogy
miképpen fogadják hősünket és a bandát a városokban, sőt annak függvénye lesz a
kereskedelem, a kiszabott árak is, azaz tehetünk jó szolgálatot egy
közösségnek, de magunk ellen is fordíthatjuk őket, ha kibabrálunk velük, vagy
útonállónak csapunk fel.
Ehhez kapcsolódik a Rockstar óriási
ígérete, miszerint nem egy nagyobb, hanem egy sokkal élettel telibb és
realisztikusabb világot kívánnak teremteni, ahol minden mozzanat hitelesen
zajlik, mint, hogy a kocsmába betévedve, esténként több ember tartózkodik, mint
délelőttönként, az NPC-k szabadon élik mindennapjaikat és cselekszenek akaratuk
(algoritmusuk) szerint, de mindegyikük más-más személyiséggel rendelkezik, amiből
fakadóan nem tudhatjuk biztosra, hogy egy-egy helyzetet hogyan reagálnak le,
ezekből pedig lesz bőven, hisz a különféle területek nem csak változatos
tájakat tárnak szemünk elé, hanem más-más véletlen eseményeket is, ahol döntési
szabadságunk ismét visszaköszön.
A Rockstar célja egy aprólékosan
kidolgozott, élő és lélegző világ megteremtése, ahol látszólag mindenki éli
saját életét, ahogy a Take Two fejese, Strauss Zelnick fogalmazott: „szórakoztató
ipari mérföldkő lesz a Red Dead Redemption 2”. Ehhez betársulnak még az olyan
fejlesztések, mint hogy bővül az elérhető eszközök száma, mind a fegyverek,
mind pedig az utazó eszközök terén, utóbbi esetében a vonatok már nem csak
mezei járműként fognak szerepelni, hanem az ígéretek szerint külön kis városnak
fognak megfelelni a kidolgozottságukkal. Remélem, azt a ziccert sem hagyják ki,
hogy kirabolhatóak lesznek. A realizmusnak ott szabtak határt, amikor
elvetették az ötletet, miszerint a revolverbe egyesével kelljen betölteni a
töltényeket, rá kellett jönnie a csapatnak, hogy ez jelentősen lassítja és
elrontja a játékmenetet.
Természetesen bandánkkal nem leszünk
összenőve, ha befejezünk egy-egy küldetést, akkor szélnek ereszthetjük őket, de
ők is élik tovább életüket, így bármikor beléjük futhatunk egy-egy városban, de
a bázisként szolgáló táborba minduntalan összetrombitálhatjuk őket. Persze,
amíg lehet, mert, mint a korábbi rész, a folytatás is fog tartogatni bőven
drámát, még John Marston is visszatér. A Rockstar igyekszik minél több választási
lehetőséget ültetni a történetbe is, de elmondásuk szerint nem akarják sandbox
címkével ellátni játékukat, mert korlátozott választások lesznek, olyat nem
tehetünk meg, amit a főhős Arthur sem tenne meg, márpedig a történetet az ő
szemszögéből követhetjük végig, aminek során igyekeznek minden határt elmosni
az átvezetők és a cselekmény között, hogy egy gördülékeny történetmesélésben
legyen részünk. Ez vonatkozik a mellékküldetésekre is, elmondásuk szerint azzal
sem lehetünk majd tisztában, hogy éppen a fősodor egyik feladatát, vagy egy
mellékmissziót hajtunk-e végre, mert utóbbiak is komoly hangsúlyt kapnak, nem
lesznek a korábbiakban megszokott listás mellékfeladatok.
Lesz viszont számos időtöltési
lehetőség, a kártya mellett több szerencsejáték is képviselteti magát, fogat és
lóversenyek, horgászat, és a legfontosabb, mind közül, a kraftolás alapjait
szolgáló vadászat, immár 200 állatfajjal, megspékelve a korábban említett
realizmussal, miszerint a tetemek lebomlanak, a kinyert húst minél hamarább el
kell fogyasztani vagy túl kell adni rajta, mert megromlik, de ha vadászat
közben Arthurra, vagy lovára vér fröccsen, akkor az további ragadozókat
vonzhat oda.
A fegyverekkel kapcsolatban csekély
információval rendelkezünk, de, amit biztosra tudhatunk, hogy a gyilkoló
eszközök csupán korlátozottan lehetnek Arthurnál, kés, két pisztoly, két puska,
lasszó és némi robbanószer felállásban, de az egyik puska lecserélhető akár
íjra is, ugyanígy a kés tomahawkra, vagy az arzenál
valamelyikére. Ami mindegyikre vonatkozik, hogy testre szabhatóak és
fejleszthetőek lesznek a hatékonyabb vérontás érdekében, amit tovább fokoz a
korábban megismert Dead Eye rendszer, ezzel lassítás közepette vihetünk be
lövéseket a létfontosságú szervekre, továbbfejlesztve pedig az ellenfelek
gyenge pontjait is feltárja. Hab a tortán - ismét a realisztikusság -, hogy
megfelelő karbantartással kell, hogy kezeljük lőfegyvereinket, különben balul
sülnek el, például a víz hatására könnyedén rozsdásodásnak indulnak.
És akkor jöjjenek a további részletek,
melyek megbújnak a Red Dead Redemption 2 ígéretesen festő világa mögött, ilyen
például a beépített fotómód, hogy a gyönyörű tájat lencsevégre kapjuk, a HUD
teljes mértékben testre szabható lesz, ha akarjuk, mindent eltüntethetünk a
képernyőről, mert akár belső nézetből is játszható lesz. Arthur a legapróbb
részletekig öltöztethető lesz, de frizuráját és arcszőrzetét is változtathatjuk
annak köszönhetően, hogy a The Witcher 3-hoz hasonlóan, folyamatos növekedésben
lesz. Persze csínján kell bánni a stylistkodással, mert a ruházat kihatással
lesz az állóképességre, az időjárási körülményekhez megfelelő öltözetet kell
Arthurra aggatni, de ennél fontosabb lesz az állandó élelmiszer és folyadék
ellátása.
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy hol
van az online rész, de nem kell aggódni, mert az is az alapjáték része lesz,
csak némi késéssel érkezik, novemberben rajtol el a Red Dead Online, a
fejlesztők elmondása szerint szoros hasonlóságot fog mutatni a GTA V Online-nal,
csak itt is, ahogy az alapjátékban, tovább csiszolják a világot a realizmus
irányába. A híresztelések szerint három játékmód lesz elérhető alapból, az
egyik a csapat alapú deathmatch, másik a capture the flag mintájára felépített
pénzeszsák lopás, a harmadik pedig egy battle royale játékmód lesz, de
ismétlem, hogy ez utóbbi, meg nem erősített, szivárogtatott információ.
Ahogy az összegyűjtött infókból kitűnik,
egy roppant részletgazdag és tartalmas játéknak ígérkezik a Red Dead Redemption
2, ahol a történet kapja a főszerepet, világának kialakításában pedig nagy
hangsúlyt fektetettek a realizmusra, hogy minden ízében éljük át a vadnyugat
nyújtotta kihívásokat. Erre lehetőség is kínálkozik október 26-tól, PlayStation
4 és Xbox One platformokon.
Zerko
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése