2019. december 16., hétfő

Bemutatkozott az Xbox Series X, azaz a Microsoft következő generációs konzolja


A Microsoft vissza szeretné nyerni időelőnyét, aminek részben köszönhette sikerét az Xbox 360, és a Sonyt beelőzve leplezte le a Project Scarletet, ami mostantól fogva Xbox Series X néven fut. Következzen a dizájn, a hardver és a szolgáltatások részletezése, avagy minden, amit eddig tudni lehet az új Xboxról.
A 2019-es The Game Awardson került leleplezésre az elsőre meghökkentő külsővel rendelkező, következőgenerációs Microsoft konzol. Már a One-nál is elkezdődött egy a Sony esztétikus formatervezésével szembehelyezkedő minimalista dizájn bevezetése, ami mostanra kicsúcsosodott, egy robusztus, PC-szerű masinává formálódva. Phil Spencer szerint több oka is van annak, hogy a konzol egyfelől terebélyesre, másfelől pedig ennyire szögletesre, vagy inkább ormótlanra sikeredett - aztán ezt vagy elfogadjuk, vagy nem. A minimalista külsőt annak köszönheti a gép, hogy ne vonja el a figyelmet a konzol megjelenése a TV készüléken zajló eseményekről - ezen töprenghettek egy darabig -, a másik pedig, hogy bármilyen berendezéssel rendelkező nappaliba illeszkedjen.



Méretének titkát már bárki megfejtheti, a One-hoz képest nyolcszor, a One X-hez viszonyítva pedig kétszer erősebb hardver lapul a ház alatt, ami megköveteli a helyet, csakúgy, mint a megfelelő, egyetlen ventilátorral biztosított, a One X-hez hasonló (azaz halk) zajszinttel és inkább a hardveres hűtőbordákra koncentráló hűtés, hogy véletlenül se zavarjon bárkit is a turbina berregése.
Hardver részletekbe direkt nem bocsátkozott a cégfejes, viszont az elhangzott részletekből összerakhatóvá vált a kapacitás, ami megegyezik a korábbiakban pletykáltakkal, azaz az ígéretek szerint 60-120fps képfrissítésre lehet számítani a 4, és immár 8K felbontást is támogatva (persze a fenntartásokat ne engedjük el, mert a Microsoft 15 éve túloz ezekkel az értékekkel és már az Xbox 360-on Full HD-t ígértek), új generációs SSD-vel biztosítva a sebes töltést, a One-étól nyolcszor bivalyabb videokártyával, a processzor számítási sebessége pedig a négyszeresére kúszik fel, amíg a RAM elérhetőség 40-szeresére, ami kizárólag GDDR6-osokkal érhető el. Ezek alapján hozni fogja a híresztelt 12 teraflops kapacitást, saccolás alapján egy nyolcmagos 3,5 GHz-es processzorral és a játékok számára 13GB RAM-ot tartva fenn, hogy a ray-tracing technológia is vígan kezelhető legyen.
A konzol nevét illetően is számos találgatás volt, a nem éppen logikai sorrendiségre épülő elnevezések számos variációra adtak lehetőséget, végül teljesen más lett, a Series X elnevezés arra utal, hogy az új masina mindent magába foglal majd, ami Xbox, azaz az összes eddig megjelent játék futtatható lesz rajta, teljes visszafelé kompatibilitást biztosítva, csakúgy, mint a kontroller kapcsán, ami csupán méretében változott valamivel kisebbre, és kapott egy share gombot. 
A Microsoft szakít a jelenlegi generáció rajtjánál elejtett bakijával, miszerint "azt szeressétek, amit nyújtunk", így a jövőre induló xCloud streaming szolgáltatás csupán egy kiegészítője lesz a konzolnak, azok számára, akik efelé hajlanának, a fizikai adathordozók megmaradnak, lesz optikai meghajtó, és nem erőszakolják a digitális tartalmakat. Persze egy prezentáció mit sem ér egy játék demonstrálása nélkül, így a felvásárolt Ninja Theory játéka, a Senua's Saga: Hellblade 2 is színpadra lépett egy röpke előzetessel, ami kizárólag a játék motorjával készült, CG mentesen.
Árról természetesen nem esett szó (szintén az eddigi tapasztalatok és az atomgyenge forint végett 160-180.000 forintig terjed az összeg, mely skálából az utóbbi plafon ár az esélyesebb), a megjelenés pedig az ilyenkor szokásos ünnepi időszakra fog esni a jövő év folyamán, azaz november környékén lehet számítani a robusztus külső mögött, komoly erőt is tartalmazó konzolra, aminek nyitókínálatában a Halo Infinite is szerepelni fog.
Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése