A PS 4 bemutatását középpontba helyező PlayStation Meeting lezajlott, ám ahogy az várható volt, nem sok meglepetést tartogatott az előzetesen kiszivárgott információk végett. A prezentáció legerősebb oldala mindenképp a következő generációs játékkínálatban rejlik.
Tulajdonképpen a korábbi bejegyzésünkben összeszedett információk kerültek megerősítésre (melyről itt tájékozódhattok), így csupán az újdonságokra szorítkozunk.
A korábban kiszivárgott kontroller tervezeten elhelyezett touchpad szerepe a megosztásban rejlik, hisz a PS 4 képes lesz folytonosan rögzíteni a konzolon zajló játékeseményeket, melyeket videó formájában oszthatunk meg közönségünkkel, de lehetőség nyílik arra is, hogy a korábban felvásárolt Gaikai felhőalapú technológiáját felhasználva, élőben kövessük nyomon más játékosok ténykedéseit, miközben kommunikálhatunk is velük, de persze ez visszafelé is érvényes. A felhőalapú játékrendszer másik két hasznos tényezője a demók letöltés nélküli kipróbálása, valamint a PS Vita -ról történő, otthoni játékainkkal való szórakozás.
A másik jelentős változtatások, amik a DualShock 4 -et érték, a komolyabb tapadási felülettel ellátott analóg karok, a megnyújtott, kézre álló forma, valamint az Eye Toy utódjának szánt kamerával való kommunikáció, ami az irányító hátsófelébe helyezett lámpán keresztül történik.
A Sony közösségi modulokkal való politikája megerősítést nyert, de ezt bővítik személyre szabható kezelőfelülettel, ami intelligensen követi a tartalmak iránti érdeklődésünket, ami alapján bizonyos témákat előtérbe helyez számunkra. A felhasználóbarát kezelőfelület mellé dukál a konzol altatási lehetőség, aminek segítségével nem kell megszakítanunk aktuális játékunkat és a letöltéseinket, de mégsem kell felpörgetett üzemmódban futnia a gépnek, ami a korábbiakban híresztelt PC hardveres koncepciót követi.
A fejlesztőknek be lett ígérve a könnyebb kezelhetőség, hogy még eredményesebb projekteket tudjanak futtatni, de ne feledjük, hogy ez a PS 3 esetében is elhangzott, amellett, hogy a Sony minden lehetséges támogatást megad számukra, amiből csekély dolgok valósultak meg.
A belső stúdiók komoly felhozatallal érkeztek, Knack, Killzone: Shadow Fall, Drive Club és inFamous: Second Son videókat kaptunk a külsős prezentációk mellé, amit a Capcom, Ubisoft, Bungie, de még a Blizzard felbukkanása is tovább fokozott a PS 3 -ra és 4 -re egyaránt megjelenő Diablo III -mal. Jonathan Blow, a Braid alkotójai s felbukkant egy Myst szerű játékkal, ami igen komoly potenciált hordoz magában, míg a Quantic Dream és a Square Enix csupán techdemókkal érkeztek.
A legnagyobb fájópontja a prezentációnak mindenképp az, hogy maga a masina nem került bemutatásra, viszont a premier 2013. végére várható, továbbra is csak feltételezhetően Japánban, mivel konkrétumok nem hangzottak el ezzel kapcsolatban, sem az árszabás és kiszerelések terén.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése