2019. augusztus 17., szombat

Halálos páros - Mortal Kombat: Deadly Alliance


Nagy várakozás előzte meg a Mortal Kombat sorozat ötödik részét, mivel számos újítással kecsegtetett, mérföldes prezentációs ugrással lépve teljes egészében a 3D világába a számozást elhagyó, Deadly Alliance alcímre keresztelt epizóddal.
A Deadly Alliance cím Quan-Chi és Shang Tsung szövetségéből fakad, akik együttesen erősebbnek bizonyulnak bármely más hatalomnál, ami rögvest, az akkoriban igen látványosnak számító CG intróban be is bizonyosodik, amikor Shao Kahnt nem csak trónjától, de életétől is megfosztják, hogy a földi birodalom felé vegyék az irányt, ahol a legerősebb harcosra, Liu Kangre fenik a fogukat, végérvényesen kiírva őt a PS2/Xbox generáción futó epizódokból.



Az ellenállás legerősebb tagjainak likvidálásával, Quan-Chi és Shang Tsung életre keltik a Dragon King mumifikálódott seregét, aminek élén megindulnak a földi világ leigázására, egyetlen dologgal nem számolván, hogy Raiden ismét maga köré gyűjti a földi harcosokat.
A történet drasztikussága a későbbiekben sem hagy alább, és ha belevágunk az Arcade mód létrájának megmászásába, amikor a világtérképen utazgatva vesszük fel sorra a küzdelmet a harcosokkal, minden karakterhez elnyerhetünk egy-egy szépen megrajzolt, álló képes és narrált befejezést, ahol pontot tehetünk sorsukra. Persze ehhez a legvégén a halálos párossal is végezni kell, akik a Mortal Kombat játékokhoz híven, már normál szinten is alaposan megizzasztják az embert, de mielőtt szembenéznénk a két boszorkánymesterrel, a drabális szörnyeteggel, az al-boss Moloch-kal kell elbánnunk, aki a karjára tekert láncokon függő vasgolyóval döngöli földbe ellenfelét. Annak ellenére, hogy akad titkos megnyitható karakter, Moloch sajnos nem tartozik az irányíthatóak közé, de kiemelkedő ereje miatt ez érthető.
A játék gerincét képező Arcade mód mellett akad még versus és gyakorlási lehetőség is, mindkettő gépi és humán ellenféllel szemben egyaránt, de a gombkiosztás elsajátítására jobban megfelel az epizódban frissen debütált Konquest mód, ami egy igen kezdetleges verzióban mutatkozott be, lényegében egy oktató módnak felelve meg, ahol a különféle karakterek irányításait és  bonyolult kombóit tanulhatjuk be, a sikeres teljesítés jutalma pedig némi szöveges háttérsztori adalék, csekély pénzmennyiség kíséretében.
A legnagyobb változás a játékmenetet érte, teljesen új alapokra helyezték azzal, hogy immár teljes 3D-ben pompázik a játék, azaz a le és felfelé oldalazással a tér minden irányát ki lehet használni, a karakterek harcstílusát pedig teljesen átszabták azzal, hogy három harcmodor közül lehet váltogatni, ami közül a harmadik fegyveres küzdelmet takar, minden karakterhez külön eszközt biztosítva, mint a kardok, nunchaku, pillangókés, kampós kard, kama (sarló), legyező, tonfa és egyéb variánsaik. A három stílus alapos taktikázást kíván, főleg, hogy a kombókat rettenetesen nehéz összefűzni és van is némi darabosság a játékmenetben, főleg ha két defenzív játékos találkozik össze. A mozgási palettát színesíti és egyben megtörheti a védelmet az egyetlen gombra támaszkodó spéci támadás, ami során egy a karakterre jellemző támadássort lehet bevinni, mint a vámpír Nitara ellenfelére ugrása és vérszívása, ami egyben életerejét is visszatölti.
Minden küzdelem végén a létrehozott profilhoz nyerhetünk ki különféle fizetőeszközöket (gold, ruby, platinum, sapphire, jade, onyx), ugyanígy az Arcade módban felbukkanó Test Your Might és Test Your Sight minijátékok sikeres teljesítésével, ahol előbbinél a gombokat nyomkodva kell minél erősebb ütéssel kettétörni az egyre keményebb anyagokat, míg utóbbinál az egyre több és gyorsabban mozgó poharak közül kell kiválasztani a Mortal Kombat logót rejtőt. A fizetőeszközök mibenléte a kriptában rejlik, ahol a több, mint 600 koporsó közül vásárolhatunk, hogy különféle extrákat nyissunk meg, mint az újabb karakterek, azok ruhái, skiccek, fejlesztői videók, vagy zenei betétek, melyek külön menüben tekinthetőek, hallgathatóak meg.
A játék összessége remekül festett az akkori konzolokon, az első Mortal Kombat epizód volt, ami nem arcade kabinetekre jelent meg első körben. A számos újdonság, fejlesztés és tömény tartalom, nagyon erőssé tette a játékot, aminek köszönhetően remek kritikákat is kapott, és természetesen ekkor még a 3D újdonsága is eladta, de azt le kell szögezni, hogy remekül oldották meg a játékmenet átültetését, lényegesen több taktikai lehetőséget kínálva az összecsapó feleknek, és alaposabban meg is izzasztva őket, ha netán egy látványos kombót is ki szerettek volna erőlködni.



A korábbiakban megszokott Fatalityk is jelen vannak, immár még brutálisabb és látványosabb formában, karakterenként csupán eggyel, a pályákra szabott kivégzéseket és csapdákat mellőzve. Utóbbiak a szokott módon mind komor, zord hangulattal bírnak, de változatos formában vannak jelen, a templom és palota mellett havas, lávás, savas, sivatagos, romos körítéssel, folytonos változatosságot biztosítva, csak úgy, mint a hozzájuk tartozó minőségi zenék, technós, metálos stílusban, keleties hangszerekkel fűszerezve.
Zenei téren mégis az Adema vitte a prímet, a zenekarral reklámozták a játékot, ami egy külön videóklipet is kapott.
A Deadly Alliance-ben összesen 24 karakter lelhető fel: Cyrax, Jax, Johnny Cage, Kano, Kitana, Kung Lao, Raiden, Quan Chi, Reptile, Scorpion, Shang Tsung, Sonya Blade, Sub-Zero, valamint az új szereplők; Blaze (a Sárkány Király őrzője), Bo’ Rai Cho (az iszákos, aki Liu Kang mestere és hányással támad), Drahmin (ő segítette Quan Chi szökését a Netherrealmből, csak a boszorkánymester cserben hagyta és most bosszúra feni a fogát), Frost (Sub Zero tanítványa, egyben női alternatívája), Hsu Hao (Red Dragon tiszt), Kenshi (vak kardforgató, telekinetikus erővel), Li Mei (Outworld őslakos, aki a szövetség ellen küzd), Mavado (Red Dragon vezér), Nitara (vámpír), Mokap (titkos poén karakter), Moloch (nem játszható, a szövetséghez vezető út őrzője).

Műfaj: verekedős
Megjelenés: 2002. (PlayStation 2, Xbox, GameCube, Game Boy Advance)
Fejlesztő: Midway Games
Kiadó: Midway Games
Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése