2021. május 4., kedd

Resident Evil: Village demó bemutató


Egy órás időkorláttal vált elérhetővé a Resident Evil: Village demója, hogy betekintést nyerjünk kissé hosszabban a falu, kicsit rövidebben a kastély környezetébe és eseményeibe. Ezek alapján nem biztos, hogy jó lépés volt a Capcom részéről a demó kiadása.
Az első komolyabb trailer alapján nagyon úgy festett, hogy a Capcom mer egy nagyot lépni (ami esetükben már nagyon régen megérett és ugrásnak lehetne tekinteni) és biztató módon hátrahagyja az egész fertőzéses sztorit úgy ahogy van, egy teljesen más irányba fordulva hozva el vámpírokat, farkasembereket, a gonosz erők ébredését a kihalt faluban, és persze ezek otthonát, a Stoker által halhatatlanná tett Vlad Tepes Erdélyét, annak ellenére, hogy valójában Mátyás király csatlósa havasalföldi uralkodó volt, ami már messze román (oláh) területet jelentett. De, hogy hamarjában szertefoszlassák a hiú reményeket, csak felbukkant az a bizonyos mellőzhetetlen Umbrella szimbólum, bár ez még mindig teret engedne a történet felfrissítésére, csak egyre inkább elképzelhetetlen a kiszakadás a folyamból.
A menüben választhatunk, hogy hol szeretnénk kezdeni: a tartalmasabb, de fél óra alatt letudható faluban, vagy a rövidebb kastély prezentáción, tanácsos sorrendben haladva az elsőt választani, ahhoz hogy egy sokat sejtető képet nyerjünk a széria folytatásáról. Már az első pillanatban érezhető, hogy egy teljesen más hangulatú játékba csöppentünk, mint a kivételesen sötét, könyörtelen és a minden zugában fenyegetést rejtő, éppen ezért ideg borzoló Baker ház, elvégre egy hófödte romániai faluban indulunk Ethan lányának felkutatására, akit a kastélyban élők tarthatnak fogva, de hogy miért és hogyan rabolták el, arra nem tér ki a bemutató anyag, mindenesetre különösebb intró nélkül is meglehetne a horror atmoszféra, ha a helyszín és maga a játék rendelkezne ezzel, de ez közel sem érezhető, a legjobb és egyben az epizódok alapanyagai tekintetében is passzoló jellemzés, ha a hetedik epizód fő inspirációs forrásául szolgáló első Resident Evilt vetjük össze, ennek a nyolcadik számozott epizódnak az ihletőjével, ami nem más, mint a negyedik rész.
De messze nem azzal a komor, mindent a rothadás által körbeölelő környezettel, ami a teljesen más hangulata végett is elültette a játékosban az érzést, hogy valami eleven gonosz húzódik meg a háttérben, éppen ellenkezőleg, a düledező romok és lepukkant vityillók ellenére is inkább kellemesen, fenyegetéstől nem tartva szemléli az ember a szépen, részleteiben megformált falut, aminek feltételezhetően csak egy töredékét kapjuk, de tetten érhetően kis méretekkel rendelkezik, illetve feldarabolva járható be, és nem minden épületbe térhetünk be, viszont ahol ezt megtehetjük, már szemrevételezhetjük, hogy a környezet kialakítása kicsit részletesebb, szebb lett, amíg a tereptárgyakra ez fokozottabban igaz, összességében egy kicsit szebbé válva a prezentáció (de köszönő viszonyban sincs a kiadott anyagokkal, amik nyilván a PC-s ultra beállításos verzióból származnak, 4K-ban, de valami hasonlóra lehet számítani már PS5 és Xbox Series X konzolokon is), ellentétben a szereplőkkel, mert ezúttal sok karakter van megjelenítve egy időben, éppen ezért szemmel láthatóan visszább vették ezek kimunkáltságát (meg úgyis meghalnak záros határidőn belül), mimikáját, de javították az animációkat (bárcsak minden játékban ilyen élethű karakter animációk lennének), így a teljes képet nézve kimondottan szép a játék, de semmi több, még a kimunkált havas tájon sem fogunk nagyokat pislogni, a menüben is látható, hangulatbombának szánt madárijesztő mellett pedig elsétálunk.

Más a helyzet a kastély esetében, és sajnos nem a jobb értelemben véve, remek húzás a negyedik rész klasszikus helyszíneit újra felhasználni, teljesen újragondolni és egy teljesen más játékot alkotni belőle, de ez a teljesen más játék a demó alapján stílszerűtlen, a kastély belső környezete - már, amit látni engedtek - teljesen semmilyen, mindennemű kreativitást nélkülözve jellegtelen, mindkét helyszínen alaposan körbenéztem, de semmi sem tudta felkelteni az érdeklődésem és teljesen hidegen hagyott, márpedig egy demónak, pont hogy az érdekesebb dolgoknak az összeollózásából kellene állnia, hogy megnyerje magának a játékost - de ugyanígy a teljes verzió esetében is, már a játék elején el kellene ragadnia a játékost a légkörrel és az eseményekkel, mert sokan ezek nélkül otthagyják, legalábbis a díjak megnyitási aránya remekül demonstrálja, hogy átlagban a játékosok harmada az első órában képes elhajítani a játékot -, úgyhogy vagy valami különösen béna módon állították ezt össze, vagy bizony egy ilyen jellegtelen játék formálódott a Capcom műhelyében, amin nem is lepődnék meg, inkább a hetedik rész jelentett meglepetést az ismételt felemelkedésre, annak első egy, sőt fél órája fényévekkel meggyőzőbb volt, mint a Village.
Térjünk át inkább a játékmenetre, már a faluban szembetalálkozhatunk elsődleges ellenfeleinkkel, a szó szerint farkasemberekkel, mert ezek se nem emberek, se nem farkasok, hanem a kettő közötti, leginkább vadember-ősember hasonmás torzonborz és roppant haragos népek, akiket ráadásul nagyon nehéz elpusztítani még a klasszikus fejlövésekkel is, nem mellesleg nagyot is sebeznek. Mert mivel sehol nem kapott el a hangulat, éppen ezért cseppet sem emelte meg a pulzusszámomat, hogy a kétméteres vetés közepette valami morgásba kezdett, majd feltűnt lassú közeledtük árnyképe… szintén, szintén a stílus hiányzik, lehetett volna ezt sokkal jobban, mert ez így nagyon középszerű és egyáltalán nem félelmetes, szimpla kilőni való ellenfeleket lát a játékos bennük, mint egy FPS esetében, és az hogy ne murdáljak meg, egyedül azért érdekelt, mert egy demóban mégse kéne 30 évnyi tapasztalattal a hátam mögött.
Fejtörőkbe nem botlottam, sőt a kisebb keresgélni valók is szájbarágósabbaknak tűntek, de lehet ez a tutorial rész végett volt így (nem hiszem, de hagyjuk nyitva a lehetőséget), mindenesetre nem sok okosításra van szükség, mert ismételten a kulcskeresgélésekre, szimbólum felkutatásokra szorítkozik, persze ettől még lehetnek majd meglepetések, csak ugye, nem ártott volna ebből mutatni is valamit, egyelőre a játék ezen része szintén gyengébben fest, mint elődjéé, pedig az sem volt penge. Ha már fel lett emlegetve a negyedik epizód, akkor visszatér annak kincsgyűjtögetős, kereskedős (időnként felbukkan egy irdatlanul kövér alak) és fegyver tuningolós eleme is, nem kell mondanom, hogy ez is sokat sejtet (persze még jó is kisülhet belőle), de az is, hogy kapásból pisztollyal indítunk, ami mellé társul szegődik hamarjában a shotgun is (igaz, lesgyanús, hogy egy 15-30 perces felvezető ollózva van az elejéből).
A kezelőfelületet is kissé megvariálták, hogy egy külön fülön, átláthatóbban tudjunk barkácsolni, így a hátizsák tartalma is könnyebben szemrevételezhető, ide belépve azonnal pause állásba kerül a játék, hogy pótoljuk hiánycikkeinket. Érdemes megemlíteni, hogy mozgatható, ajtók eltorlaszolására alkalmas bútorzatok is akadtak, ami szintén nem lehet véletlen, így esélyes, hogy a negyedik rész klasszikus házba menekülős és barikád mögötti védekezős jelenetei fognak visszaköszönni. Amit viszont feltétlenül meg kell említsek, hogy Ethan belső nézetben történő mászásai és ugrásai, de még az is, ahogy a puskát fogja, nagyon-nagyon bénán hat, évtizedekkel korábbi játékokat idézve fel.
A gonosz elterjedésének egy szelete a romániai faluban, szemmel láthatóan egy teljesen más játékot formált, mint Bakerék hátborzongató, zsigeri félelmet kiváltó kalandja, a környezet stílszerűtlen, hangulatmentes kialakítása és a negyedik részből átemelt elemek jól tükrözik, hogy egy teljesen más játékról, egyben élményről lesz szó. Persze csak egy röpke egy órás demóról van szó, de ennek célja pont, hogy a vásárló meggyőzése lenne, de ennek ellenkezőjét produkálja. Engem egy dologról tudott meggyőzni, hogy ez a játék bizony 24.000 forintot messze nem fog megérni, sőt, ráér ezzel várni, amíg lekúszik a kért összeg, az akcióval sújtva 3.000 környékére (ez alá nem nagyon fog menni), mert Resident Evil ide vagy oda, láthattunk már nagyon komoly mélyrepüléseket a széria történelmében (sőt az egész igencsak hullámzó teljesítményű) és nem azt váltja ki, hogy ez kihagyhatatlan alkotás lesz, amibe azonnal fejest kell ugrani, hanem, hogy ráér ezzel foglalkozni, van egy rakás jobb cím, amivel inkább játszana az ember. Kíváncsian ugrottam bele a bemutató anyagba, majd keserűen tapasztaltam, hogy ez a játék engem nem érdekel. Csak óvatosan és fenntartásokkal.

A demó még a héten elérhető PC, PS4, PS5, Xbox One és Series X/S platformokra, ha személyesen is tennétek egy próbát a közel 10 GB-os anyaggal.

Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése