2022. március 27., vasárnap

Mobil - Zero City: Try to Survive bemutató


Bunker menedzsment és túlélés a poszt-apokaliptikus, zombik uralta világban.
Rég volt újabb darabja a mobil rovatnak, ennek oka roppant egyszerű, megcsömörlöttem az egy kaptafára készült, tucat játékok ezrei közötti bogarászásban, hogy egy valamire való darabot is találjak, éppen ezért hosszas pihenőre küldtem a mobil platformot - továbbra sem nyervén választ, vagy jutva következtetésre, hogy erre a temérdek szutyokra hogyan költhetnek annyi pénzt az emberek, mint a PC-s és konzolos piac teljes értékű játékaira összességében (azaz több, mint 90 milliárd dollárt évente), főleg, hogy ingyenesen játszható címekről van szó -, az idő teltével viszont ismét felmerült bennem az igény, hogy arra a kb. napi 10 percre, amit erre szánni tudok - főleg, amikor a konzol hetekig pihenőn van -, elmenedzselgessek valamit, így jó pár cím azonnali törlését követően bukkantam a Zero Cityre, ami legalább említésre méltó.
Ezúttal sem egy új keletű, vagy egyedi ötletre alapozó alkotásról lesz szó - ezek a mobiljátékok 6-7 éve beragadtak ugyanarra a szinte és ugyanazon lerágott csontnak számító, sok esetben mára kő buta mechanizmusokat alkalmazzák még a legfrissebb címek is, de hát, amíg pörög a piac, miért is változtatnának -, lényegében a Fallout Shelter alapjaira építkezik, PvP-vel megfűszerezve. A felállás ugyanaz, adva van egy kezdetleges óvóhely, ahol a világvége utáni világban menedéket leltek a maréknyi túlélők, a különbség viszont már a grafikában szembeötlő, mert az egyedi és stílusos Fallouttal ellentétben, egy komolyabb prezentációt céloztak meg, igencsak pofásan kidolgozva a karaktereket és környezetet, leginkább az összecsapások hátterei festve igencsak szépen, ellenfelekként pedig az összeomlást okozó zombik szolgálnak, melyekre a térképen, pályáról pályára bontva bukkanhatunk és gyűrhetjük le hordáikat, hogy különféle jutalmakban részesüljünk.

Ezekre szükség is lesz, mert a kezdeti lépéseket követően igencsak vaskos zöldhasú kötegekben és egyéb nyersanyagokban (fa és vegyszer) mérik a költségeket, hogy felfejlesszük a mindenhez nélkülözhetetlen parancsnoki központot, a katonáink létszámáért felelős barakkot, a bunkert különféle védelemmel lássuk el, az akciókhoz szükséges élelmet kitermeljük a konyhán, megépítsük a költségeket fedező pénzverdét, a populáció növekedésnek helyt adó és annak férőhelyet biztosító szobákat húzzunk fel, hogy a későbbiekben már asztalos üzemet, különféle felszerelések előállításáért felelős üzemet, vagy a harcok közben különféle bónuszokat nyújtó eszközökért felelős műhelyt építsünk.
A Fallout Shelterhez hasonlóan szerelhetünk fel minden egyes karaktert, annak megfelelően, hogy a pénzverdében, az asztalosüzemben, vagy a konyhán dolgozik, katonáinkra páncélokat és különböző kiegészítőket aggathatunk, kézi, vegyi vagy lőfegyverrel láthatjuk el őket, melyek értékeik alapján a szokásos közönséges, ritka, epikus és legendás kategóriákba vannak sorolva, és ha kellő létszámmal és támadóértékkel rendelkezünk, meg is indulhatunk a kisebb sztorival is ellátott zombik visszaverésére, de a játék igazi érdekességét a PvP jelenti, amikor is a zombiktól megtisztított térképen nem csak a visszatérő hordák nyújtják a további nyersanyagforrást, hanem a véletlenszerűen sorsolt többi játékos felbukkanása is, akiknek bunkereit megtámadhatjuk, és az ott tárolt nyersanyag egy jelentős részét elhordhatjuk a saját boldogulásunk érdekében, éppen ezért is szükséges óvóhelyünk védelmét is fejleszteni, mert jelentős bónuszokkal szolgálnak, ha minket helyeznének célkeresztbe.
A másik opció az erő megmérettetésre az aréna mód, ahol az online lévő játékosok, taktikázva választanak ellenfelet, hogy végezetül a legtöbb győzelmi pontot összegyűjtve végezzenek a ranglista élén, de akad még klán háború is, ahol egy csapatba belépve erősíthetjük annak védelmi vonalait, de a zombik ellen is akad egy további játékmód, amiben egyre erősebb hullámok támadásait kell visszaverni, illetve a későbbiekben, magasabb szinteken megnyíló kihívásokra bukkanhatunk még.
A harcok teljesen automatikusak, a felvonultatott bakák egymásnak esnek és csépelik egymást, mígnem valakinek elfogy az életereje és győzedelmeskedik a nagyobb harci érték, ezt egyedül a felszerelés bónuszokkal lehet alaposan megborítani és meglepetést okozni ellenfeleinknek, egyedüli beleszólásunk a rendelkezésre álló, cool downnal ellátott akna, vagy adrenalin injekció bevetése - amennyiben kifejlesztettük és legyártottuk ezeket -, nem egy esetben döntve el az összecsapások kimenetelét. Harcolni márpedig sokat fogunk, mert rettenetes építési költségekkel próbálják a játékosokat a nyersanyag kiváltás és építkezés gyorsítása felé terelni a valós pénzért vásárolható crypto pénzekkel, persze kitartással, aktivitással és taktikázással, ez teljesen mellőzhető, de ennek ellenére is roppant lassú a fejlődés, az idő teltével önismétlővé válik és éppen ezért unalmas lesz, PvP ide meg oda, a Fallout Sheltert hosszabb távon is sokkal szórakoztatóbbnak tartottam.
A bunker menedzsment játékok nem oly mértékben képviseltetik magukat a mobilos piacon, mint a többi műfajbeli tucatjátékok, éppen ezért van mi újat belevinni a stílusba, és ezzel a lehetőséggel éltek is a Zero City fejlesztői, valóban egy tartalmas és számos lehetőséggel rendelkező, PvP-vel is megtoldott játék, de a lassú fejlődési tempó végett repetitívvé válik, ahogy a feladatokat ismételve igyekszünk összeszedni a horribilis mennyiségű nyersanyagot, mely húzással a fizetés, vagy a reklám megtekintések felé terelnék a játékosokat, és az is zavaró tud lenni, amikor indítást követően 5-6 ajánlattal bombázza az embert sorozatosan, mindenféle skineket igyekezvén rásózni, és itt lép be a képbe a balansz hiánya, mert ezek a skinek sok esetben hatalmas előnyt biztosítanak azok számára, akik megvásárolják.
Semmi sincs ingyen, de nagyon pitiáner húzásokkal szívatja a játékost rövid idő teltével, láthattunk már fizetős opciókat kiegyensúlyozottan és nem tolakodó módon beépítve játékokban, ez a szöges ellentéte, nem mellesleg hamar rájön a játékos, hogy igencsak sekélyes az egész rendszer, hamar rá lehet unni. A műfaj kedvelőinek megér egy próbát, mert valóban annyira eltérő opciókkal rendelkezik, mint a Fallout Shelter, hogy más a szolgáltatott játékélmény is, és megeshet, hogy ráharapnak, viszont mindenki másnak azt tanácsolom, hogy inkább a Fallouttal tegyenek egy próbát, ha még nem tették volna, vagy csak nagy türelemmel és elvárásoktól mentesen vágjanak bele, inkább a kisebbek, őket esélyesen leköti majd, mert még nem láttak karón varjút.

Műfaj: poszt-apokaliptikus bunkermenedzsment
Megjelenés: 2019. (Android, iOS)
Fejlesztő: Studio Nord
Kiadó: My.Games

Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése