Már a cím is erőteljesen sejteti, hogy egy pillanatig sem szabad komolyan venni, mégis szórakoztatóbb a thriller vonulata, mint a paródia jellege.
A felütés pofon egyszerű, és szintén a címből leszűrhető, hogy bizton az ablakból kukkoló nő meglesi a bűntényt a szomszédban helyzettel operál, de ennyiben mégsem áll meg: Anna képtelen feldolgozni gyermekének elvesztését, minek következtében idegrendszere gallyra ment, feledékenységgel és hallucinációkkal küszködik, hát még akkor, amikor az ablak elé ülve gyógyszerekre borozgat (olyan kellemes alkoholista szinten) és lesi mi történik éppen az utcán, vagy a szomszéd házban, ahova új lakók költöznek és hamarjában gyilkosság üti fel a fejét, és ennek bizony szemtanúja lesz.
A kérdés, hogy valóban látta-e a gyilkosságot, vagy egy újabb tévképzet gyötri? Mindenesetre Anna vakon hisz a szemtanúságában és kiértesíti a rendőrséget, hogy kezdetét vegye a bonyodalmak szövevénye, majd nevetség tárgyává váljon - főleg a lefülelt dilibogyó és borkészleteivel -, így hát mindenki cáfolata ellenére is nyomozásba kezd, ekkor még nem sejtvén, hogy milyen mély titkokat fog feltárni az új szomszédokról - már ha így van, és nem hallucinál ismét.
És ez a film legnagyobb erénye, hogy gyakorlatilag epizódról epizódra úgy vezeti meg a nézőt kénye-kedve szerint, ahogy éppen a forgatókönyvírók kedve tartja, az újabb és újabb nyomokat Anna gondolatainak illusztrálásával nyújtva át kész tényként a nézőnek, hogy az teljesen belegabalyodjon a bűncselekménybe, teljesen ellehetetlenítve, hogy megfejtse a tettes kilétét, már ha sikerült rájönni, hogy volt-e egyáltalán gyilkosság. Egyértelműen sokkal jobban, feszült izgalommal párosítva működik a thriller szál - remekül komponálva az egyre mélyülő bonyodalmat és pillanatnyi fejleményeket -, mint a paródia szándék, a stílusra jellemző jegyek kigúnyolásával, és az egy-egy (számomra egyáltalán nem) vicces elejtett poénnal, messze nem a Horrorra akadva sorozat stílusán mozogva vagy szituációs poénokkal operálva, hanem kimondottan visszafogottan, inkább humorosra igyekezvén venni a figurát, a szerintem erőltetett dolgokkal.
Annak ellenére, hogy nincs négy óra a teljes sorozat - röpke, átlagosan 25 perces részek vannak, könnyen emészthető formában - elég nyögvenyelősen indul, viszont a harmadik epizódra rákapcsol a cselekmény, hogy már ne is eressze a nézőt egészen a végkifejletig, megfűszerezve az epizódok végén, szintén már-már paródia jelleggel bedobott cliffhangerekkel, melyek az utolsó előtti epizódnál csúcsosodnak ki, hogy végezetül egy - sokak szerint összecsapott, de szerintem inkább - pergős, abszurd, meg nem fejthető, de mindenképp érdekes végkifejlettel szolgáljon, egyben meglepetést is nyújtva azzal, hogy a paródia jelleg itt domborodik ki minőségi formában.
A nehézkes indítás ellenére egy délután alatt végignézi az ember, mert amint beindul a cselekmény, már lebilincseli a remek forgatókönyv, aminek a legnagyobb baja, hogy az írók nem igazán tudták eldönteni, hogy most mit is szeretnének valójában, mert van egy komoly thriller szál, tele rejtélyekkel, kiválóan adagolva a részleteket, de közben szerették volna a zsánert is kifigurázni, ami egyfelől a visszafogott formájában nem sikerült, csak esetlenül próbál vicceskedni bagatell dolgokkal, még a remek színészi játék ellenére is, másfelől pedig elveszi a thriller élét, ami végett - minden erénye ellenére is - becsúszik egy középszerűségbe, de azon belül mégis egy minőségi színvonalat ütve meg, éppen ezért is merem bátran ajánlani azoknak, akik egy könnyedebb hangvitelű thrillert tekintetének meg, de azoknak is, akik egy nyakatekert, nem szokványos bűncselekmény szálainak felgöngyölítésébe vetnék magukat, mert pontosan a hibaként felrótt elegyből született egy nem szokványos filmsorozat, amin sokan még nevetni is tudnak majd, de ez messze nem fekete humor, mint ahogy feltüntetik.
Műfaj: thriller vígjáték
Műsoridő: 8x25 perc
Debütálás: 2022.
Rendező: Michael Lehmann
Forgatókönyv: Hugh Davidson, Larry Dorf, Rachel Ramras
Főszereplők: Kristen Bell, Tom Riley, Mary Holland, Michael Ealy, Cameron Britton, Brenda Koo, Appy Pratt
Zerko
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése