A leírás kizárólag a legendás szint, egyjátékos
módban való végigjátszására szorítkozik, minden egyéb mást megtalálsz a Halo Wars achievement guide című bejegyzésben.
A cél, legendás szinten teljesíteni a
kampányt, éppen ezért minden más objektívát figyelmen kívül kell hagyni
(mellékküldetések, koponyák és fekete dobozok). A leírás kimondottan a
legnehezebb szintre készült, egyjátékos módra, így más-más szinteken, jóval
egyszerűbb stratégiák is alkalmazhatóak.
Stratégiai tipp 1: Minden pályára
vonatkozik, amit már számos stratégiai játékban tapasztalhattunk, hogy
dinamikus fejlődéshez és folytonos utánpótlásgyártáshoz elengedhetetlen a
megfelelő gazdasági háttér. A Halo Wars a lehető legegyszerűbb módot használja
ezen a téren, mivel csak egy fajta fizetőeszköz található benne, ám
építkezéseink során törekednünk kell arra, hogy ne törjük meg a fejlődési
folyamatot, amihez elengedhetetlen a kellő mennyiségű összeg rendelkezésre
állása. Éppen ezért minden pályát érdemes úgy kezdeni, hogy először a
raktárakat építjük fel (4db), majd pedig erődítménnyé fejlesztjük bázisunkat és
felhúzunk egy generátor, aminek segítségével a raktárakat nagy méretűvé
fejleszthetjük, és ezt követheti a következő generátor, majd barakk, vagy
járműgyár, vagy a légi egységek üzemének építése, hogy a maximálisan kitermelhető
pénzösszegekkel rendelkezzünk, minél gyorsabb teljesítményt elérve, mely
elengedhetetlen ezen a nehézségi szinten. A 3. és 4. technikai szint eléréséhez
meglévő generátorainkat kell továbbfejleszteni, még ha többe is kerül, ez
jelentősen megtérül a lehető legtöbb raktár alkalmazásával. Amennyiben
bárminemű eltérés lenne egy pálya építkezési folyamatában, arra minden esetben
külön kitérek.
Stratégiai tipp 2: Soha ne feledkezzünk
el a környezetünkben fellelhető pénzládák felszedegetéséről, melyeket csak
gyalogos egységekkel érhetünk el. Jelentős plusz bevételt jelentenek és még
több időt nyerhetünk az első egységünk gyártósorról való legördüléséig.
Stratégiai tipp 3: A legendás nehézségi szinten
elengedhetetlen a D-Paden található gyorsmozgás funkciók használata, amikkel
könnyedén ugrálhatunk bázisaink, egységeink és az események között. Használjuk
ki a bal analógkar dupla kattintását a gyülekezőpont kijelölésére amennyiben
szükséges, valamint a bal ravasz által nyújtott gyors térképmozgatást. Mindig
megfelelően mérlegeljünk, hogy a képernyőn található egységeket, az összes
egységet, vagy pedig az A gombbal való dupla nyomással jelöljünk ki egy adott
egységtípust, mert könnyedén zavart kelthetünk sorainkban.
Stratégiai tipp 4: A stratégiám
leginkább a Scorpionokra épít, éppen ezért legádázabb ellenfeleink a
járműelhárító Hunterek lesznek. Tömeges jelenlétüket a kartácstűzzel
orvosolhatjuk, viszont ha túlerővel állunk szemben, tegyünk taktikai
manővereket, míg a képesség visszatöltődig, bizonyos esetekben pedig vessünk be
légi támogatást (ezt minden alkalommal jelezni fogom).
Stratégiai tipp 5: A veszteségeket
minden alkalommal azonnal pótolni kell. Amint észleljük, hogy szabad hely
keletkezett seregünkben, jelöljük ki az összes egységet és egy pillantással
felmérhetjük, melyik harci egységünket kell újragyártani. Persze ehhez érdemes
észben tartani, hogy miből mennyit küldtünk csatasorba.
1. küldetés: Az Alfa bázis
A feladatunk itt még igen egyszerű,
induljunk el Forge őrmesterrel felszedni az első csoport katonát, majd azokkal
bővülve haladjunk tovább a második csoportért. Ezen módon haladjunk végig a
pályán, összegyűjtve az összes támogatást, majd pedig gyalogosainkkal
robbantsuk fel az ellenséges pajzs generátort, várjuk be a Warthogokat, majd
rohanjuk le a megszállt Alfa bázist, kivárva a támogató bombázás által okozott
károkat.
A gázolás lehetőségét mellőzük minden
esetben, mert jelentősen csökkenti egységeink életerejét és nincs arányában az
ellenfeleknek okozott kárral, és ne feledkezzünk meg az egyszeri alkalommal
használható területre ható gyógyításról sem. Forge-ra mindenképp ügyeljünk,
mert gránátos és lézer képessége sokat nyom a latban.
2. küldetés: Út az ereklyéhez
Hajtsuk végre a kitűzött építkezési
folyamatot, de a lehető leghamarább, nem hagyva szünetet a struktúrák felhúzása
közben, majd gyártsuk le az öt raj katonát. Ennek meglétével tereljük őket
bázisunk keleti oldalára (két raj kivételével, őket helyezzük a biztonságosabb
északi oldalra, mert szükségünk lesz rájuk a pajzs generátor felrobbantásakor),
itt fog érkezni a jelentősebb támadás légi szállítással, Fordge-dzsal pedig
szedegessük fel a bázis körül levő pénzládákat. Védelmünket toldjuk meg két lő
toronnyal a keleti oldalon, majd értékesítsük barakkunkat és kövessük a
Stratégiai tipp 1-es pontban leírtakat, járműgyárat építve. Ezek meglétével
kezdjünk el Scorpionokat gyártani, melyek közül eggyel toldjuk meg a keleti
védelmet. A gyártási folyamat közben össze tudunk gyűjteni elegendő összeget az
egyik generátor felfejlesztéséhez, aminek meglétével következhet a kartácstűz
kifejlesztése. 5 tank meglétével elindulhatunk a bázis kijáratán és
megtisztogathatjuk a területet, miközben gondoskodjunk egységeink utánpótlásáról.
Egyenesen az északi irányba haladva megleljük a szövetségi bázist, melyet
pusztítsunk el, majd szedegessük le az útvonalon megmaradt snipereket és küldjük
gyalogos egységeinket az ereklyét őrző energiapajzs generátorának
megsemmisítésére, tankjainkkal pedig hatoljunk be a területre és pusztítsuk el
a detonátort.
3. küldetés: Az ereklyében
Ezúttal csupán a rendelkezésre álló
egységeket használhatjuk fel, ami igen erős kötöttséget jelent, így hát nem
lesz egyszerű dolgunk. A pálya elején megkapott két Grizzly tankot tereljük be
a Relikviába, majd induljunk el a nyíl által jelzett irányba, alaposan
megtisztogatva a terepet, mielőtt átkelnénk a hídon. Ennek meglétével
irányítsuk egységeinket a hídra, majd szedjük le az ott tartózkodó
ellenfeleket. Átérve még nagyobb ellenállásba ütközünk, először a Huntereket
szedjük le kartáccsal, majd következhetnek az ágyuk, a Gruntokat a végére
hagyva. Forge-ék felszabadításával induljunk vissza oda ahol átkeltünk a hídon,
majd a szabotázst követően induljunk az ellenkező irányba úgy, hogy Anderst a
menetoszlop közepére helyezzük. Ekkorra nagy valószínűséggel már csak egy
Grizzlynk lesz, így használjuk fel a gyalogok nagyobb részét hátvédnek, kisebb
részét pedig a Grizzlyvel karöltve elővédnek, Anderst pedig irányítsuk a híd
konzoljához. Egységeinkkel a hidat körbevéve nincs semmi teendőnk, az elővéd és
hátvéd alkalmazásával automatikusan leszedik az ellenséges egységeket, csupán
akkor avatkozzunk közbe, ha túlzott tömegek támadnak, ekkor érdemes kartácsot
és gránátokat bevetni. A híd bekapcsolásával már nyert ügyünk van, átkelve a
Grizzly haladjon elől, mögötte pedig gyalogosaink, Anders maradhat hátra
amennyiben tiszta terepet hagytunk magunk mögött. Átkelve robbantsuk szét a
metán tartályokat és kapcsoljuk ki a hidat a hátbatámadás lehetőségének megakadályozására.
Ezt követően indulhatunk a kijárathoz, ahol Hunterek tömegei rontanak
egységeinkre a mellékkabinokból. Minden egységünket hagyjuk hátra, hogy
fedezzék Forge-ot és Anderst, akiket irányítsunk a leszállózónába.
4. küldetés: Arcadia város
Izzasztó feladatunk lesz a
szállítójárművek védelmével, hisz energia szintjük pillanatok alatt leapad az
őket ért támadások során. Amint kézbe vesszük egységeinket, terüljük őket az
árkád megtisztogatására, ezt követően pedig haladjunk a város épületeihez, ahol
számos ládával lehetünk gazdagabbak, csak úgy, mint a védelmezésre váró légi
szállítójárművek mellett. Időközben befut a jelzés a harmadik szállítótól, hogy
védelemre szorulna, de ezzel ne foglalkozzunk, mert a script alapján mindenképp
szétlövik, addig használjuk ki az időt ládagyűjtésre. A hajó megsemmisülésével
a főparancsnokság földi hadműveletre vált, irányítsuk egységeinket a füves
területen található hologramhoz, majd kezdjük meg a bázis építését a Stratégiai
tipp 1-es pontja alapján, légi járműgyárat építve, és a lehető leghamarabb a
nyugati oldalra először egy, majd a pénzmennyiség megfelelő alakulásával még
egy lő tornyot felhúzva, az elenyésző támadások kivédéséhez. Miközben bázisunk épülőfélben
van, meglévő egységeinket a szállítók védelméhez kell terelnünk, ahol
kénytelenek vagyunk egyik helyről a másikra irányítva őket elhárítani a
beérkező csapásokat. Ne hagyjuk elveszíteni egyik szállítót se, mivel onnantól
kezdve egyet fog támadni az ellenfél, ami alacsony energia szintje miatt
védhetetlenné válik. Légi járműgyárunk meglétével kezdhetjük futószalagon
gyártani a Horneteket, melyek sebes légi mozgása lehetővé teszi, hogy egyik
helyről a másikra gyorsan csoportosítsuk át őket. A bal analógkarral való dupla
kattintással, a gyülekezőpontot állítsuk az egyik szállítójárműhöz és
folyamatosan használjuk az RB gombot minden egység kijelölésére, melyeket
mindig a fenyegetett szállító köré vonjunk. Északon található egy szövetségi
bázis, ezt kerüljük el mindenképp, mert védelme felmorzsolja egységeinket és
nincs a feladatkörök közt a megsemmisítése. Ne feledkezzünk el a területre ható
gyógyításról, aminek segítségével kijavíthatjuk a szállítógépeket.
5. küldetés: Arcadia külváros
A legnehezebb pályához érkeztünk, ahol
az Arcadiaból kivonuló egységeket kell fedeznünk, ám a jelentős szövetségi
jelenlét végett, folytonos, hullámokban érkező, erőteljes támadásoknak leszünk
kitéve. A leírás biztos stratégiát nyújt, ám amennyiben nem sikerülne elsőre,
újra kell próbálkozni, mert a program eltérőképpen reagálhat a szituációkra.
A visszavonulás során, a nyugati oldalon
találunk egy mellékutat, ezt vegyük igénybe, mert az autópályán jelentős
ellenállásba fogunk ütközni. Az utunkba kerülő ellenséges egységeket leszedve,
tisztítsuk meg bázisunk területét, majd Forge szedje össze a ládákat, mialatt a
hologramra megérkezik főépületünk. Az építkezési folyamatot lásd a Stratégiai
tipp 1-es pont alatt, azzal az eltéréssel, hogy a lehető leghamarabb, a
raktárakkal párhuzamosan, egy lő tornyot is fel kell húznunk a támadott oldal
bejáratához, majd a generátor meglétével toldjuk meg lángszóróval, kellő
pénzmaggal rendelkezve pedig a másik sarokra is húzzunk fel egy tornyot,
szintén gyalogos elhárító lángszóróval. Egységeink gyártásához légi járműgyárra
lesz szükségünk, mivel a legalkalmasabb eszköznek ismét a Hornetek fognak
bizonyulni. A meglévő egységeinket vonjuk a torony közelébe, szoros védelmi
gyűrűt kialakítva és fogjuk fel a beérkező, igen heves támadásokat. Ha ügyesen
visszük véghez, akkor a lemorzsolódott egységeinket pótolni fogják az
Arcadiaból kimentett csapatok, de így is cérnavékony szálon fog függeni
sorsunk, mert az ellenfél nem restell jelentős túlerőket felvonultatni,
mellesleg a nagyméretű ágyúja hamar elkezdi bázisunkat célba venni, így 8-10
Hornet meglétével indítsuk meg a támadást a nagyméretű lő toronnyal szemben.
Különösebb ellenállást nem fogunk tapasztalni a légi egységek használata során,
így rögvest a toronynak eshetünk MAC robbantással megtoldva, de ügyeljünk arra,
hogy egységeinket megfelelően mozgassuk, mert a torony egy idő elteltével el
kezd reagálni a légi járművek támadására is. A lő torony elpusztításával nyert
ügyünk van, tereljük vissza egységeinket a bázis védelmére, az ellenség
támadása idővel lanyhulni fog, majd a korábbi nehézségi szintektől eltérően,
valamivel később meg kell érkezzen a 6 Spartan katona erősítése, akiket
egészítsünk ki meglévő 3 Spartanunkkal és a lehető legtöbb Hornettel, majd
indítsuk meg a támadást az ellenfél bázisa ellen, a Hunterek tömegét MAC
robbantással leszedve.
6. küldetés: A fénykupola
A kupola megbolygatásával állandó
támadásoknak leszünk kitéve, de korántsem akkorának, mint az előző pályán.
Kezdjük meg az építkezést a Stratégiai tipp 1-es pontja alapján, foglaljuk el a
bázisunktól keletre található generátort egy gyalogos egységgel (csak a keletit,
mert a nyugati biztos célpontja lesz az ellenségnek, melyet nem tudunk
bevédeni), időközben építsünk légelhárítással megtoldott lő tornyokat, szedjük
fel a ládákat és húzzunk fel egy járműgyárat, ahol fejlesszük ki a kartács
tüzet, majd kezdjünk bele 3 Wolverine légelhárító és a lehető legtöbb Scorpion
gyártásába. Ha már tetemesebb pénzösszeggel rendelkezünk és elértük az egységszám
korlátot, akkor bontsuk le az egyik raktárt, építsünk a helyére egy
fegyverraktárt, ahol fejlesszük ki a +10 egység létszámnövelést, az így elnyert
helyeket pedig egészítsük ki Scorpionokkal.
Amikor már rendelkezünk legalább 1
Wolverine-nel és legalább 5 Scorpionnal (1 Scorpiont legalább hagyjunk hátra a
bázis védelmére), kérjük le az első Rhinot a bázisunk mellett található
állomásra, majd indítsuk el tankjainkat az első kijelölt hely megtisztogatására.
Ennek meglétével, egy Wolverine védelme alatt helyezzük el a Rhino tankot a
kijelölt területre. Ha a későbbiekben bármikor is kilövik a Rhinot, nem jelent
problémát, a végső szakaszban, amikor már letisztul a terep, könnyedén pótolni
fogjuk őket, védelmük viszont sok egységet venne igénybe, amivel szétzilálnánk
seregünket.
Még mielőtt a Rhinot elhelyeznénk az
első kijelölt pontra, a Scopionokat vezényeljük át a második célzónába, mivel a
Rhino elhelyezésével fel fog bukkanni egy szövetségi bázis, amit azonnal
szórjunk meg kartácstűzzel, így elejét vesszük bármilyen támadásnak. Ezt
követően ide is kerülhet egy Rhino, védelem nélkül, hisz nem tudunk egységeket
nélkülözni. A következő lépés, hogy a harmadik kijelölt pontra légi
szállítással juttassunk el 2 Scorpiont, a terep megtisztításával hozzuk vissza
őket és küldjünk át egy Rhinot, de még mielőtt elhelyeznénk a kijelölt pontra,
az összes Scorpiont (a bázisunkat védő kivételével) küldjük el a harmadik célzónába,
ahol Locustok és egy szövetségi bázis fog felbukkanni. Ha Scorpionjaink készen
állnak, állítsuk a Rhinot a megfelelő helyre, szedjük le a Locustokat és romboljuk
le az ellenséges bázist. Amint romokban hevernek az ellenfél épületei, azonnal
induljunk el a negyedik kijelölt ponthoz, ahol már a következő felépített szövetségi
bázist leljük fel, ezt szintén zúzzuk porrá. A Scorpionok felét hagyjuk itt,
másik felét pedig tereljük vissza a harmadik ponthoz, ahol nagy valószínűséggel
ismét felbukkantak az ellenséges egységek, amiket szedjünk le, majd rendeljünk
be egy Rhinot, amit helyezzünk a harmadik kijelölt pontra. Ezt követően kérjük
le a negyedik Rhinot és 2 Wolverine védelme alatt (Bungeek fogják támadni)
küldjük a negyedik ponthoz. Elképzelhető, hogy mostanra az első pontra
helyezett Rhinot elvesztettük, amit könnyedén pótolhatunk az ellenállás
megtörésével, teljesítve a küldetést.
7. küldetés: A Scarab
Az idő ismét szorít bennünket, hisz a
Scarab hamar elkezdi a bázisunkat védő falat rombolni, éppen ezért indítsuk el
azonnal a kartácstűzzel megtoldott Scorpionok gyártását az alapból meglévő
bázisunkon. Ezek közül kettőt folytonosan tartsunk a bázis mellett, mert, a
generátorok leszedésével, a Szövetség minden egységét felvonultatja ellenünk.
Azokat a tankokat, melyek mindjárt a pálya elején rendelkezésre állnak,
indítsuk meg a keleti fal mentén, egy köpésre felleljük az első generátort,
amit elpusztítva a Scarab feje lassulni fog csekély mértékben. A cél, hogy
minél hamarabb lelassítsuk, éppen ezért a tankokat fordítsuk vissza keletre, és
szorosan a falmentén haladva (elkerülve a Scarab sugarának pásztázását)
haladjunk a következő generátorhoz, amit szórjunk meg kartáccsal, majd pedig
haladjunk tovább, nem törődve az ellenséggel, térképezzük fel a következő
generátort valamivel keletebbre, szintén egy félszigeten északnak haladva, amit
MAC robbantással romboljunk le, mert tankjaink mostanra már be fogják dobni a
kulcsot.
Ekkorra már a gyártósorról legördült
annyi Scorpion (érdemes 3-as csoportokba szedni őket), hogy a bázisunkat védő
fal keleti kijáratán haladva a Scarab irányába, megtámadjuk a következő
generátort kartácstűzzel, majd mindjárt a közelében levőt is romboljuk le. A
kővetkező csoport tankkal induljunk el a nyugati kijáraton, a sziklafal mentén
haladva hamar rálelünk az észak-nyugati sarokba rejtett újabb generátorra. A
védelemmel mit sem törődve, szórjuk meg kartáccsal, majd a Scarab irányába
terelve a csoportot, északon találjuk a következő célpontot, amit a MAC
robbantással szedjünk le. Pótoljuk a hiányzó egységeket, majd legalább 5
Scorpionnal induljunk el a megmaradt generátorok leszedésére, melyek amúgy is
útba esnek a Scarab felé amennyiben a keleti kijáratot választjuk. Ezt követően
megkezdhetjük a félkész gigász ostromát, ügyelve arra, hogy megfelelően
tereljük tankjainkat, kikerülve az immár nagyon lassú pásztasugarat. A
bázisunknál hagyott 2 Scorpion, a gyalogosokkal karöltve megoldják a védelmet,
de kénytelenek vagyunk ugrálni a két pont között, hogy minden a megfelelő módon
legyen elrendezve, ügyelve bázisunk épségére. A támadó Locust hordákat
könnyedén elintézik tankjaink, a veszteséget könnyen pótolhatjuk a frissen
legördülő darabokkal, melyek közül egyet-egyet a Scarab elleni csapathoz is
felvonultathatunk amennyiben védelmünk erőteljesen képes ellenállni a beérkező
támadóhullámoknak. Bázisunk védelme létfontosságú, ezért is kell vissza-vissza
térni, hogy Scorpionjainkat utasítsuk a kartács bevetésére, főként a
Hunterekkel szemben. A Scarab elpusztítása során ne feledkezzünk meg a MAC
robbantás bevetéséről, jelentős segítséget fog jelenteni.
8. küldetés: Anders jelzése
Ezúttal igen egyszerű feladatunk van,
csupán a két, a Flood által foglyul ejtett Elephantot kell kiszabadítanunk,
aminek során egyedül a pálya elején ütközünk igazi akadályba, de ezt könnyedén
elintézhetjük az alábbi módon. Egységek képzése helyett inkább a
szőnyegbombázásra költsük a pénzt, célozzuk be az utunkat álló egységek nyugati
szárnyát és bombázzuk végig őket, amire megérkezik a 3 Spartanból álló felmentő
sereg. Hagyjuk őket, hadd tisztogassák meg a terepet a program által irányítva,
majd ennek meglétével tereljük a csapat mellé Forge-ot és induljunk el a
jelzett irányba, menetközben begyűjtve a ládákat. Nem érdemes gyalogosokat
képezni, mert hamarjában a Flood áldozataivá válnak, és ellenünk fordulnak,
éppen ezért ezt a négy egységet használjuk fel a déli irányban, kerülő úton
fellelhető első Elephant kiszabadításához. Fontos, hogy ha elesne egy
egységünk, akkor a támadást szakítsuk meg, vonuljunk defenzív állásba, míg
annak életereje fel nem töltődik.
Az Elephant megszerzésével egy bázist is
nyerünk az észak-keleti területen, ezt építsük fel a Stratégiai tipp 1-es
pontja alapján, járműgyárat építve, kartácstűzzel ellátott Scorpionokat képezve,
a bázis északi oldalára lángszórós lő tornyokat építve. A Spartanokat helyezzük el a bázis északi, nyugati és déli
oldalára, mindenhova egyet-egyet, a déli oldalt Forge-dzsal megtámogatva.
Eközben a két rendelkezésünkre álló Elephantot indítsuk el bázisunk irányába
(nem kell védelmet biztosítani számukra), majd bújtassuk el őket a bázis keleti
oldalán, hogy ne essen bántódásuk a támadó hullámok alatt. Amint rendelkezünk
annyi összeggel, hogy nem kell a Scorpionok gyártásának folytonosságát
megszakítani, védjük le tornyokkal a déli oldalt is, majd ha rendelkezünk 5-6 Scorpionnal,
induljunk meg az északi Elephant kiszabadítására, a tömeges ellenállást verjük
le kartácstűzzel, majd kísérjük a kimentett járművet a bázisra.
9. küldetés: Az áradás
Az előző pályához hasonlóan, ezúttal sem
fog az ellenfél megizzasztani bennünket, mivel lehetőség nyílik a túlerő
egyszerű stratégiáját bevetni. Az építkezést kezdjük meg a Stratégiai tipp 1-es
pontja alapján, azzal az eltéréssel, hogy ezúttal már rendelkezünk a bázisunkon
kívül eső két raktárral, ezért a bázisunkon, az egyik helyébe fegyverraktárt
fogunk felhúzni, ahol kifejlesztjük a +10 egység korlátbővítést. Scorpion
tankokat kell gyártanunk, kartácstűzzel megtoldva, nem muszáj, de jól jöhet a
gyorsabb lő toronyfogás kifejlesztése is. A védelmet a nyugati oldalon
gyalogosaink látják el, melyek mellé az észak-nyugati sarokra építsünk lő
tornyot, majd az építkezés folyamata során, ha kellő pénzösszeggel
rendelkezünk, ezt egészítsük ki a többi sarkokon is (a dél-nyugati kivételével,
mert oda felesleges), mindegyikhez lángszórót mellékelve. Amint rendelkezünk 5
tankkal, induljunk el tereptisztogatásra, a gyártósorról legördülőket pedig mindig
csapjuk hozzá ehhez a csoporthoz. Az irány a nyugati ösvény, amerre
elhaladhatunk északnak, legalább két fészket hibernálva, a többivel nem kell
foglalkozni, mert a főfészek védelmének elpusztításával nyert ügyünk van. Mire
odaérünk, csapatink ereje (8-10 Scorpion) elegendő lesz, hogy megtámadjuk a célpontot,
melynek először védelmét kell leszednünk, szép lassan sorra haladva mindegyik
savköpőn, majd ezt követően a szörnyeteget kezdjük el ostromolni, melyet megszórhatunk
szőnyegbombázással is.
10. küldetés: Pajzs világ
Ezúttal a talaj forróbb lesz a lábunk
alatt. Az építkezést kezdjük meg a Stratégiai tipp 1-es pontja alapján, azzal
az eltéréssel, hogy a járműgyár mellett egy fegyverraktárra is szükségünk lesz
az egyik raktár helyén, amint elegendő anyagi háttérrel rendelkezünk. A nyugati
oldalt lássuk el légelhárítóval felszerelt lő tornyokkal és meglévő
egységeinkkel, majd gyártsunk kartácstűzzel és gyorsan forgó lő toronnyal
ellátott Scorpionokat és sortűzzel felszerelt Wolverine légelhárítókat. A
ládákat ne felejtsük el felszedegetni, melyek ezúttal is fontos pénzösszeget
jelentenek számunkra, amit a +10-es egységlétszám bővítésre fordíthatunk a
fegyverraktárban. Legalább 5, a korábbiakban említett felszereltséggel rendelkező
Scorpionnal és 3 Wolverine-nel kell rendelkeznünk, mire elindulhatunk a nyugati
irányba, hogy az első fészket megtisztítsuk, de csak akkor, amennyiben
létszámkorlátunkat teljesen kihasználtuk, mert a fogságba esett csapatok
felszabadításával felesleges egységeket fogunk nyerni, melyekkel nem is kell
foglalkozni, hagyjuk pihenni őket a helyükön.
A menetközben megszerzett Gremlint
természetesen helyezzük el a bázisunktól északra található vonósugárhoz, majd
térképezzük fel a nyugati oldalon, az Alfa csapat felett található másik
vonósugarat, ahova az automatikusan kapott második Gremlint is helyezzük el,
így már elegendő idő fog rendelkezésünkre állni. A dolgunk ezt követően, hogy
szép sorban haladjunk északnak és tisztítsuk meg az összes fészket, majd szabadítsuk
ki a Spartanokat. Amire elindulnánk visszafelé, a fészkek már regenerálódtak,
éppen ezért a Scorpionokat és Wolverine-eket állítsuk a menetoszlop elejére és
pusztítsunk el minden létformát, ami utunkat állja, hogy a kimentett csoport
biztonságban érkezzen meg a kijelölt pontra. Veszteségeinket folytonosan
leltározzuk és a kiesett egységeket pótoljuk, legalább 3 Wolverine álljon
mindig rendelkezésre. A bázisra való visszaérkezésünkkor pedig a kimentett
osztagot tereljük a landolási zónába, harci járműveinkkel pedig eközben
hárítsuk el a területet érő támadást.
11. küldetés: Tisztítás
Ezúttal a hajótest megtisztítása lesz a
feladatunk a Flood fajtól, ami több helyütt is fészkeket rakott. A küldetés
teljesítéséhez, a számtalan légkamra közül, legalább egyet épségben kell
tartanunk. A helyes stratégia: az egy adott zóna védelme légi egységekkel, a
megfelelő időzítés a fészkek megsemmisítésében és a fertőtlenítő pajzs előli
kitérés. Első lépésként vonjuk kezdő egységeinket az északi területre, mivel
képtelenség minden területet védelem alatt tartani, ez csak elaprózná csapataink
erejét. Kezdjük meg a Hornetek gyártását, ezzel párhuzamosan pedig kezdjünk
légelhárítással felszerelt tornyokat építeni a két légkamra köré, melyek a
Sentineleket tartják majd kordában. Az első fertőtlenítő hullám előtt, küldjük
a gyalogosokat a légkamrákba, Horneteinkkel pedig mérjünk csapást az északi
csúcsban fellelhető fészkek ellen. Fontos, hogy a fészkek a korábbiakhoz
hasonlóan regenerálódó képességgel rendelkeznek, véglegesen csak a fertőtlenítő
pajzs tudja eltávolítani őket, amihez megfelelő időben, a hullám érkezése előtti
egy percben kell kilőni őket.
Az északi terep megtisztításával vonjuk ki légi
egységeinket a hajó területéről (a program által javasolt szemberepülést ne
alkalmazzuk), amit a bal vagy jobb oldali pályaszélre való kattintással
tehetünk meg. A hullám levonulásával hívjuk vissza őket, tovább gyártva a Horneteket,
újraépítve a tornyokat, miközben folytonosan védjük a két északi légkamrát,
odafigyelve még a légi egységek gyártásáért felelős plusz kamrára, addig, amíg
el nem érjük a maximális egység létszámot. Mindig tartogassunk elegendő
pénzösszeget a területre ható javítás használatára, mely a légkamrák könnyű
sebezhetőségét kompenzálni képes. Amint a számláló az egy perc közelébe
érkezik, induljunk el a déli területre, tisztogassuk végig (lesz bőven időnk
mire a hullám odaér), a Horneteket vonjuk ki a légtérből a hullám lezajlásáig,
majd vissza, folytatva ezt a folyamatot, amíg a hajó felszíne teljesen meg nem
tisztul. Ne feledkezzünk el a hajó oldalán található fészkekről sem, amik
kizárólag a légi egységekkel és a szőnyegbombázással érhetőek el.
12. küldetés: Javítások
Elérkeztünk a második legnehezebb
küldetéshez, mely során heves támadások közepette kell megjavítanunk a
generátort. Első lépésként azonnal vonjuk a generátor köré meglévő egységeinket,
a Cyclops-szot egyenest a generátor javítására rendelve, mely utóbbira dobjunk
egy területre ható gyógyítást is a D-Padon található menüből kiválasztva. Ezt
követően a közeli két légkamrából kezdjük el a Cyclops-szok képzését, elosztva
létszámukat a két kamra közt, az állomáshelyüket pedig a generátor mellé
helyezzük át (bal analóg karon dupla kattintás), majd amint odaérkeznek, rendeljük
őket a generátor javítására. Nem baj, ha többet képzünk, mint ahányan
odaférnek, mert az ellenfél szereti célpontnak tekinteni őket, így biztos, hogy
páran elhullnak, mellesleg a közelharcban is hasznukat venni. A másik
légkamrából Hawkokat fogunk gyártani, töménytelen mennyiségben, de mindig
ügyelve arra, hogy elegendő összeg maradjon a területre ható gyógyítás bevetésére,
amit minden alkalommal használnunk kell, amint újratöltődött. Az elkészült
Hawkok állomáspontját szintén a generátor köré helyezzük, jelentős védelmet
biztosítanak, ha a rámpa közelében gyülekeznek, de időnként nem árt, ha dupla
kattintással kiválasztva mindegyiket, megelőző csapásokat indítunk az
ellenséges hullámok ellen, leginkább a Locustoknak adva elsőbbséget.
Nagyon fontos az összehangoltság a gyors
tempó végett, mivel a Szövetség támadásai egyre durvább méreteket öltenek. A
Cyclops-Hawk gyártást egyensúlyban kell tartani, úgy, hogy mindig rendelkezzünk
a területre ható gyógyítás használatával, amit rögvest be kell vetni, amint
újra készen áll, míg a szőnyegbombázást érdemes mellőzni, esetleg csak jelentős
anyagi tartalékok mellett bevetni (de ha erre sor kerül, nagy a valószínűsége,
hogy kifutottunk az időből és megérkeznek a mindent elsöprő rohamok). A képzési
folyamat során, amennyiben bármi borulna, mindig a Cyclops-szoknak adjunk
elsőbbséget, de amikor már 3-4 várakozik a generátor mellett, állítsuk le
képzésüket. Amennyiben nem sikerülne elsőre megoldani, nem szabad feladni, mert
ezen stratégia alapján biztosan megoldható, csupán a folyamatot kell finomra
hangolni, hisz minden másodperc komoly jelentőséggel bír.
13. küldetés: A tengerparton
Annak ellenére, hogy három bázissal is
rendelkező ellenféllel kell szembenéznünk, semmi ok az aggodalomra, amennyiben
az időben megtett védelmi lépések mellett a túlerő stratégiájából kovácsoljuk
tervünket. Forge és Anders személyét irányítsuk a pelikánhoz, miután leszedtük
a mögöttünk sompolygó Flood rajt. A gép lezuhanásával toldjuk meg a párost az
ott található gyalogosokkal és vezessük őket a portálhoz. Ezután Anderst
állítsuk a landolási zónába, Forge szedegesse össze a ládákat, a gyalogosokat
pedig helyezzük keletre, a beérkező támadások ellen. Anders megmenekültével 3
Spartannal gyarapodik maroknyi csapatunk, melyet tereljünk a kelti irányba,
leszedve a bázis védelmére kelő alakulatukat, majd elpusztítva magát a
struktúrát is. Az építkezést kezdjük meg a Stratégiai tipp 1-es pontja alapján,
járműgyárral megtoldva, ahol legelőször 3 Wolverine-t gyártsunk a beérkező
légicsapások elhárítására, és persze ne feledkezzünk meg a légelhárítással
megtoldott lő tornyokról sem a raktárak felhúzásával párhuzamosan. A gyalogos
egységeket helyezzük a bázis nyugati oldalára, félkör alakzatban, hogy
elhárítsák a gyalogos támadásokat, az egyik rajt pedig küldjük a bázisunk
északi oldalán található ládatermelő épülethez és foglaljuk el.
Amint rendelkezünk a kellő védelemmel (3
Wolverine + a légelhárító tornyok), nekiállhatunk a kartácstűz kifejlesztésének,
ezt követően jöhetnek a Scorpionok tömkelegei. Amint 5 tankkal rendelkezünk,
induljunk meg a nyugati irányba, majd a hídnál forduljunk északnak és rohanjuk
le a szövetségi bázist, először a Huntereket, majd a védelmi tornyokat
leszedve. Elképzelhető, hogy első nekifutásra beletörik a bicskánk, de a munka
hátralevő részét elintézi majd a másik 5 Scorpionból álló hullámunk, a lényeg,
hogy addig is sakkban tartsuk az ellenfelet. A főküldetés, 4 bázis felépítése,
így a megüresedett hologramra húzzuk fel a második bázisunkat, rakjuk tele
raktárakkal, egy hely kivételével, ahova fegyverraktárt építünk, kifejlesztve a
+10-es korlátemelést, melyet szintén Scorpionokkal fogunk feltölteni, de már
gyorsan forgó lő toronnyal megtoldva. A Wolverine-ek megkaphatják sortűz
képességüket a hatékonyabb védelem végett, míg a fegyverraktárba fejlesszük fel
a szőnyegbombázást a maximumra, amint pénzkészleteink megengedik Mielőtt tovább
haladnánk keleti irányba, használjuk ki a maximális egységlétszámot és
készítsünk új bázisunk (melynek védelmére bőven elegendőek a légvédelemmel
ellátott lő tornyok) mellé egy Spartan katonát.
Legalább 10 Scorpionnal induljunk meg a
keleti irányba (ne északnak), ahol rábukkanunk egy a Szövetség által
hátrahagyott Scarabra, melyet szabadítsunk ki a tankjainkkal és ültessük bele a
Spartan katonát. Ennek meglétével első dolgunk az legyen, hogy felére
csökkentjük a bázisunkat folytonosan érő légitámadásokat, méghozzá azzal, hogy
a keleti fal mentén északnak haladunk egy emelkedőre, itt rábukkanunk egy szövetségi
légi bázisra, amit zúzzunk porrá, majd vissza legördülve, kanyarodjunk a
nyugati irányba, meglelve a harmadik elpusztításra váró bázist, aminek a
helyére elegendő csupán az alapszintet felhúzni. Ennek meglétével rendezzük
sorainkat, pótoljuk az elvesztett egységeket, javítsuk a meglévőeket, majd
irány a frissen foglalt bázis mellett, észak-nyugatra fellelhető portál. Ezen
átjutva rögvest ellenállásba ütközünk, de a tornyokat pár Scorpion könnyedén
leszedi, éppen ezért várjuk meg még minden egységünk megérkezik a portálon
keresztül, majd rohanjuk le a dél-nyugati irányban található csoportosulást,
először a Scarabbal végezve, igyekezvén úgy terelni tankjainkat, hogy azok
mindegyike kiadja magából a kartácstüzet, saját Scarabunk élén, és bevethetjük
a szőnyegbombázást is. Az emelkedőn felhaladva megleljük a második szövetségi
légi bázist is, majd vissza legördülve, nyugaton fészkel az utolsó ellenséges
bázis, melynek megsemmisítésével felépíthetjük sajátunkat, teljesítve ezzel a
célobjektívát.
14. küldetés: A reaktor
A feladatunk mindösszesen annyi lesz,
hogy a magot eljuttassuk a kijelölt pozíciójára, ebben természetesen jelentős
gátat fognak vetni a szövetséges egységek, de az alábbi stratégiával könnyedén
lesöpörhetjük ellenlábasunkat a térképről.
Az építkezést kezdjük meg a Stratégiai
tipp 1-es pontja alapján, járműgyárat építve, majd ott kartácstüzet fejlesztve
és Scorpionokat gyártva. Forge-dzsal gyűjtsük be a környezetünkben fellelhető
ládákat, aminek segítségével bázisunk nyugati oldalára, légelhárító tornyokat
tudunk építeni. A kezdő egységeket vonjuk a mag köré, ellátva ezzel az
ideiglenes védelmet. Gyártsunk le egy Elephantot, melynek feladata a mag vontatása
lesz, de először csupán bázisunk déli oldalára rejtsük el, a völgy bejáratánál
hagyva kezdő egységeinket. Amint 6 Scorpionnal rendelkezünk, csapjuk mellé az
induláskor kapott 2 Wolverine-t, majd induljunk meg nyugati irányba, ahol hamar
rábukkanunk az első szövetségi bázisra. Szedjük le először a Huntereket, majd a
védelmi tornyokat, a bázist elpusztítva pedig azonnal építsük be a hologramot,
mert különben ellenfelünk él ezzel a lehetőséggel. A bázisra raktárakat
építsünk, fegyverraktárral megtoldva, ahol fejlesszük ki a +10-es egységlimit
növelést (Scorpionokkal és 2 újabb Wolverine-re használva), majd a gyors
egységképzés lehetőséget, növeljük meg tornyaink méretét legalább közepesre,
majd végül MAC robbantásunkat emeljük a maximális szintre. A bázis védelmét az
északi és keleti oldalra felhúzott lángszórós és EMP tornyok látják el az itt
állomásozó tankjainkkal együtt, melyekre nagy szükség lesz, amikor ellenfelünk
Scarabbal indít rohamot, mely ellen ne feledkezzünk el a MAC és kartácstűz
bevetéséről. Amint elegendő pénzzel rendelkezünk, erősítsük meg tankjainkat a
gyorsan forgó torony kifejlesztésével.
Amint kiaknáztuk a maximális
egységszámunkat, induljunk tovább az északra tartó, majd kelet felé forduló
úton, ahol beleütközünk egy kisebb Flood telepbe, melyet hibernáljunk a
kilövésükkel. Ismét nyugatnak kanyarodva elérjük az újabb szövetségi bázist,
amit a korábbi módon pusztítottunk el, majd építsük be ennek a helyét is, tetszőleges
módon (akár üresen is lehet hagyni, csupán lő tornyokat építve, mert annyi a
funkciója, hogy az ellenfél ne üthesse fel táborát ismételten). Pótoljuk
veszteségeinket és induljunk tovább a keleti irányba, ahol a kijelölt területen
felleljük az utolsó ellenséges bázist, amit a korábbi módon pusztítsunk el,
majd 3 tankot küldjünk vissza a Flood telep ismételt kilövésére, miközben az
Elephantot a két Wolverine kíséretében elindítjuk a célállomásra, a kijelölt
ponton maradt egységeinkkel a területet védve a Sentinelek ellen. A mag így
minden akadály nélkül eljuttatható a célállomásra, csupán arra kell ügyelni,
hogy a két Wolverine mindig mellette tartózkodjon, a 3 Scorpion pedig blokkolja
a Flood telepet.
15. küldetés: A szökés
A szorult helyzetet könnyedén oldhatjuk
meg amennyiben légi egységekre építjük a műveletet. Az építkezést megkezdve, a
Stratégiai tipp 1-es pontja alapján, húzzunk fel egy légi járműgyárat, bázisunk
északi részét egy lángszórós és egy EMP-vel felszerelt lő toronnyal védelmezve,
miközben gyalogosainkat ezen az oldalon helyezzük el egyvonalban. Az egyik
gyalogos egységgel haladjunk délnek, közel a bázisunkhoz rábukkanunk egy
pénztermelő épületre, amit foglaljunk el. A légi egységgyárban fejlesszük fel
maximálisan Hornetteinket, minden plusz képességet megszerezve, majd kezdjük el
gyártásukat. Amint elegendő pénztartalékkal rendelkezünk, romboljuk le az egyik
raktárt és építsünk a helyébe fegyverraktárt, ahol fejlesszük ki a +10-es létszámemelést,
amellett, hogy a MAC és szőnyegbombázást maximálisra fejlesztjük.
Amint Hornetteink létszáma eléri a 10-12
darabot és legalább egy plusz fejlesztéssel rendelkeznek, nyissuk ki az első, a
bázisunk mellett található zárat, majd repüljünk át a nyíllal jelölt következő
helyre, tisztítsuk ki a terepet és oldjuk fel a zárat. A következő pontot
tetszőlegesen választhatjuk meg, ajánlom először a Flood közelit, majd
átellenesen a terepet megtisztogatva kapcsoljuk be a párját. Ügyeljünk arra,
hogy Hornetteink folytonos utánpótlás alatt álljanak, és mindig egy kötelékben
alkalmazzuk őket, ne aprózzuk el erejüket. Ahogy szép sorjában haladunk a
kapcsolókkal, Scarab támadások fognak felbukkanni, ekkor sebesen vonjuk légi
egységeinket a bázis közelébe (kikerülve a még meg nem tisztogatott veszélyes
zónákat), megtámadva a Scarabot, és alaposan megszórva MAC és
szőnyegbombázással, melyet mindig tartogassunk ezen alkalmakra. Külön esetekben
ne háborgassuk a gigantikus lépegetőket, mert az ellenfél hamar pótolja őket,
nem jutunk előrébb időelőtti leszedésükkel. Ugyanez a helyzet a szövetségi
bázisokkal is, csak akkor romboljuk le őket, ha a közelében levő kapcsolókat kívánjuk
aktiválni, mert hamarjában újraépíti őket az ellenfél. Ezeket a lépéseket
követve, bőven időn belül teljesíthetjük a küldetést, anélkül, hogy megizzasztana
bennünket az ellenfél, elérkezve a záró képsorokhoz.
Zerko
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése