A Horror Stories játékmenetéről egyből a Pokoli szomszédok ugrott be, akinek volt szerencséje annak idején a rejtőzködésre és csapdaállításra épülő játékhoz, elég csak annyit mondanom, hogy a kisebb klasszikus butított verziójáról van szó, horror csomagolásban.
A játék pofon egyszerű, ám annál szórakoztatóbb alapokra épül. Minden esetben adva van egy pálya és egy azon járőröző rémség - első felvonásban egy láncfűrészes gyilkos, amit nem nehéz megfejteni, hogy Leatherface szeretne lenni -, akinek útvonalát ki kell figyelnünk, miközben felmérjük a helyiségekben található használati tárgyakat, hogy kisebb babrálással csapdákat állítsunk a számára, ezzel csökkentve életerejét és nyerve el egyben a szabadulás kulcsát.
A pálya minden egyes csapdáját fel kell használni, hogy kifektessük az aktuális ellenfelet, ehhez van, hogy tárgyakat kell begyűjteni, majd a megfelelő helyen vagy eszköznél alkalmazni, minden esetben időt igényelve a babrálás, éppen ezért érdemes a kockázat elkerülése érdekében alaposan kiszámolni az ellenfél útvonalait, különben, ha tetten ér, azonnali halál jár büntetésül.
Könnyítve a közlekedést és a megfelelő alkalom kivárását, akadnak rejtőzködési lehetőségek is a szekrényekben vagy az ágyak alatt húzva meg magunkat, hogy a megfelelő pillanatban előpattanva esünk a csapdák felállításának, amire szükség is lesz, mert akadnak pályák, ahol nagyon ki van centizve az akciók időzítése, éppen ezért fog sor kerülni a különféle elterelések bevetésére is. Ezek olyan helyhez kötött tárgyak, amikkel zajt kelthetünk, mire ellenfelünk sietve indul a lárma forrásának felderítésére, lekötve egy rövid ideig a figyelmét, ám azt a rizikót hordozva magában, hogy más útvonalat is érinteni fog, amikor visszatér az őrjáratba.
Összesen négy fejezet, azaz ellenfél és eltérő környezet akad a játékban, fejezetenként három pályával, amivel 5-6 órát el lehet lenni, mire teljesen kiismeri a játékos. Mivel egy kifejezetten szolid, pixeles grafikájú játékról van szó, maga a környezet felépítése is igencsak egyszerű, helyenként tud pofás is lenni, megvillantva a benne rejtőző lehetőséget, de többnyire inkább szolgál eszközként a játékmenethez, minthogy esztétikai jelentősége lenne, de összességében jellemző, hogy nem lett a benne rejlő potenciál kiaknázva. A pályák különbözősége is a helyiségek méreteiben, változó elhelyezkedéseikben, és az ellenfél más-más útvonalaiban mutatkozik meg, ami kissé sajnálatos, mert nem sok játékot látni ebben a stílusban, mégis, annak ellenére, hogy semmi újdonság nincs benne, és a játékmechanika is le van csupaszítva, kifejezetten szórakoztató tud lenni, tehát megérdemelt volna több odafigyelést és további fantáziát a kidolgozása.
Roppant egyszerű, ám annál érdekesebb és szórakoztatóbb játék, ahogy az ellenfél őrjáratozását kifigyelve osonunk helyiségről helyiségre, majd a megfelelő időzítéssel állítunk csapdát a számára, hogy üldözőnk elől szabadulva vegyük fel a kesztyűt az újabb mezei logikai feladvánnyal, ami inkább nevezhető megfigyelési készség és türelem összjátékának. Bátran ajánlom a beszerzését, mert nagyon jópofa kis játék azok számára, akik el tudnak merülni a hasonszőrű alkotásokban, vagy nosztalgiáznának egy kicsit, akár a pixeles grafika, akár a Pokoli szomszédokat idéző játékmenet végett, egy próbát bőségesen megér az a 7-800 forint amennyiért kínálják.
6 pont
Műfaj: logikai akció horror
Megjelenés: 2019. (PlayStation 4, PC, Wii U, Nintendo 3DS), 2022. (Nintendo Switch)
Fejlesztő: RandomSpin
Kiadó: RandomSpin
Zerko
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése