2012. augusztus 15., szerda

Ilyen lesz - Dead Space 3 előzetes


Isaac Clarke, amint kiverekedi magát az egyik szorult helyzetből, máris a következőben találja magát, ezúttal a jéggel borított Tau Volantis fagyos bolygón hajt végre kényszerleszállást.
A játék két jól elkülöníthető részre fog oszlani: az egyszemélyes és a kooperatív kampányra, mely teljesen eltérő vonásokkal és történettel rendelkezik az ígéretek alapján. 



Amíg egy személyben esünk neki a dermedt bolygó feltérképezésének, a korábban megszokott, feszült túlélő horror hangulatot fogjuk kapni, viszont a kooperatív játszma ennek ellenkezőjét fogja nyújtani, mivel az ellenfelek száma is megemelkedik és a két játékosnak egy pörgős akció orientált csatát kell vívnia a túlélésért.
Tulajdonképpen egy játékon belül a két módozatnak köszönhetően, két teljesen eltérő hangulatú és stílusú élményben lehet részünk, de még az átvezető videók és a történet is annak megfelelően módosul, hogy egy vagy két személy veszi fel a küzdelmet a nekromorphokkal. A single kampány is tartogat természetesen társas jeleneteket, ám ezek száma igen csekély. Isaac időközönként bele-belefut társakba, de ez csak több színt visz a játékba és nem megy a horror hangulat rovására.
Sokak bánatára pont a kétszemélyes játékmód lett demonstrálva az E3-on, minek következtében számos játékos elítélte a Dead Space 3-at, annak akció orientáltsága végett. Nos a bővebb ismeretek tükrében lehet adni neki még egy esélyt, mivel a társas hentelés csupán plusz opcióként szerepel.
Jelentős változás érintette főhősünk mozgási repertoárját, mivel ezúttal már képes lesz fedezékek mögé bújva meghúzni magát, de rendelkezésre fognak állni az ellenséges támadások elöli kitérési lehetőségek, amellett, hogy a futás jelentősen felgyorsult.
Ezúttal emberi ellenfelekkel is felvehetjük a küzdelmet, ami elsőre nem hangozhat túl jól, ám tovább gondolva a dolgot jelentős potenciállal rendelkezik, mivel a csatatéren kialakulnak olyan helyzetek, amikor három különböző csoportosulás - Isaac, nekromorphok, emberi ellenfelek - akadnak össze és mindenki-mindenki torkának esik. A fejlesztői ígéretek szerint a paraziták képesek lesznek az elhullott emberi tetemekbe bújva feléleszteni azt, tehát az ellenfél likvidálási prioritásának színezetét is hozzá adja ez az elem.
A fegyvereket sajnos lesújtó változtatás érte, egységes lőszer lesz alkalmazva minden mordályhoz, így a taktikázási lehetőségek, valamint a lőszerhiányból fakadó rettegési faktor eltörlődik. Ez gyaníthatóan a koop módozat rovására írható, mivel egyszerűsíteni kívánták a pörgős jelenetek közbeni fegyvertöltést és lőszer felszedegetést. Ettől függetlenül nem állt volna sokkból az egyszemélyes résznél meghagyni az eredeti felállást, ha már a történetet és átvezető filmeket megbabrálták. A Plasma Cutter annyiban fog módosulni, hogy a másodlagos tüzelése egy fűrészlappá változik, mellyel alaposan megfoszthatjuk végtagjaik számától a támadókat.
A pályák jelentősen nagyobb mozgástérrel rendelkeznek, sőt lesznek alternatív útvonalak is az arénaszerű harci tereken felül, de nem felejtették el a készítők a szűk, klausztrofóbiás érzetet keltő folyosókat sem. A korábbiakban megismert gravitációs, oxigén menetes és sztázis szekvenciák mellett ezúttal a helyenként repedező jéggel és a halálos faggyal is fel kell, hogy vegyük majd a küzdelmet, a hó alól és a viharból előbukkanó nekromorphok pedig plusz hangulati elemet jelentenek majd.
A jéggel borított fagyos bolygó és a nekromorphok akaratlanul is a The Thing című filmet juttatják az ember eszébe, és ha minden jól megy, akkor az egyszemélyes kampányban egy hátborzongató kalandban lehet részünk, míg a koop verzió egy adrenalin pumpáló akció horror játékot fog nyújtani a Resident Evil 5 -höz hasonlóan.
2013. első negyedévében mindent személyesen is átélhetünk PC, Xbox 360 és Playstation 3 platformon.
Zerko 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése