A legnépszerűbb csapatalapú multi FPS visszatért, hogy az eddigi tökéletesre csiszolt gyémántot egy még magasabb szintre emelje. Lássuk, miben nyújt újat a Global Offensive!
Az alapok természetesen maradtak változatlanok, hisz ezek bolygatásával a játék eszenciáját vesztené. Továbbra is egy finoman összehangolt csapatalapú akció sorozatot kell kivitelezni a siker érdekében, ahol a tagok egymásra vannak utalva és nincs helye az önálló tevékenységeknek.
Ami változott az első sorban a grafikai fejlődés. Az első CS óta rengeteg idő eltelt már (13 év), melyet a Source kiadással tökéletesítettek látvány terén, de bárhogyan is vesszük, ismét eltelt 8 év és a Valve időszerűnek látta a ráncfelvarrást a meglévő motoron, de ezen túlmenően különféle játékmódokat és pályákat is becsomagoltak, hogy az még magasabb szintre emelkedjen a rajongók szemében. A látvány tekintetében természetesen nem egy eget rengető megjelenítést kapunk, de komoly fejlődésen esett át a játék, minek révén egy nagyon impozáns küllemmel dicsekedhet.
Az első újdonság az Arms Race mód, melyben egy szűk, arénaszerű pályán kell a játékosoknak megküzdeniük egymással a frag pontokért. Nem csak a szűk tér, hanem az azonnali respawnolás is felgyorsítja a játékmenetet, valamint a fragenként kapott újabb és újabb fegyverek. A játékcélja, ezen a fegyver listán végighaladni, majd pedig egy késes fraggel elnyerni a trófeát. Hihetetlenül pörgős és agresszív játékmód, melyben egy pillanatra sem lankadhat figyelmünk, hisz minden ötödik másodpercben belefutunk valakibe, akinek halála a győzelmünk felé vihet közelebb. Az Arms Race egy remek teamdeathmatch mód, ahol a pörgés ellenére továbbra is szükség van a megfelelő taktikára és nem a fragek száma dönti el a versenyt, hanem minden fegyver megfelelő alkalmazása, amihez szükséges azok alapos ismerete. Ezeknek a kezelése a változott célzás pontosság végett pár órába eltelhet, de erre van a tutorial, bootokkal megtámogatva. Ezen módozat, a korábbi Gungame játékmódot veszi alapul, így sokaknak ismerős lesz, csak úgy, mint a másik új lehetőség, a Demolition.
Kevesebb újdonságot tartalmaz a Demolition névre keresztelt módozat, ahol a bomba lerakás illetve hatástalanítás feladatát kell teljesítenünk felváltva, viszont az Arms Race-hez hasonlóan, kötelezően a kezünkbe adott fegyverekkel kell tennünk azt, ami komoly változatosságot ad a játéknak, hisz mindenki kénytelen így taktikáját és pozícióját folytonosan változtatni.
A további játékmódok szemben állnak egymással, mivel egyiket a casual rétegnek készítették - akik most kóstolnának bele a játékba -vagy pedig korábban elriasztotta őket annak hardcore mivolta -, a másik pólus pedig pont a hardcore réteget célozza meg. Itt lehetőség lesz majd különféle kezdő segítségek beállítására, hogy ki, milyen kisegítő lehetőségekkel induljon. Ezek között szerepel a golyóálló mellény, nincs baráti tűz opció, a karakterek szellemként áthaladhatnak egymáson, valamint a CT-k kapnak bombahatástalanító eszközt.
Természetesen új fegyverekkel is bővült az arzenál, melyek közül a legérdekesebbek a Decoy gránát (elhajítva utánozza a kezünkben levő fegyver hangját, így képes teljesen összezavarni az ellenfél irányérzékét), a Molotov (méretes területet képes lángba borítani), de helyet kapott nehéz fegyverzet és egy egylövetű sokkoló fegyver is (utóbbi használatához azért bátorság fog kelleni, mert nem csekély kockázatot hordoz magában).
Mivel a játék konzolokra is ellátogatott (PlayStation platformon első ízben), így a fegyverválasztó menüt át kellett szabniuk a készítőknek, melynek forrása az Xbox-os CS: Source. Természetesen a kornak és sok multiplayer játékos elvárásainak megfelelően belekerült a Killcam is, minden meccs végén MVP van és rendelkezésre állnak az achievementek is a részletes statisztikák mellett különféle rangsorolás szerint.
A karakterek kinézete mindig a pályákhoz igazodik, csak úgy, mint az aláfestő zene, mely hol elhalkul, hol pedig intenzív akciónál erőteljesebben szól. Amennyiben nem az összeszokott csapattársakkal játszunk, akkor a szintkülönbségekből adódó hátrányok és játékélmény csorbulás elkerülése végett egy intelligens meccsszűrő is be lett építve, ami a szerzett tapasztalatok alapján válogatja össze a játékosokat. Sokak örömére a régi pályákat is tartalmazza a csomag felújított, minimális változtatásokat tartalmazó verzióban, melyek mellett remekül mutatnak a megszokott precizitással készített újabb darabok.
A korábbi tervezetek alapján crossplatformnak készült volna a játék, ami azt jelenti, hogy platformtól függetlenül játszhatott volna mindenki-mindenki ellen, ám ezt szerencsés módon elvetették. Ennek ellenére a Playstation 3-as verzió támogatja az USB egeret, csakúgy, mint a Move-ot, szemben az Xbox 360-as verzióval, ami csak kontrollerrel játszható.
A Counter Strike: Global Offensive lényege a grafikus motor feljavítása volt, és ha már erre sor került, akkor helyet kaptak olyan lehetőségek, hogy a frissen kezdők is helyt tudjanak állni a játékban, illetve élvezetes legyen a számukra. A két új, de már korábban más formában ismert módozat került bele bővítésként a felújított régi és a friss pályák mellé, megspékelve még ezt remek fegyverekkel. A menürendszert szokni kell a régi motorosoknak, mivel ez minden platformra bekerült, de 2-3 óra gyakorlás szükségeltetik a fegyver szórás elsajátításához is, amire remek helyül szolgál a tutorial botokkal megpakolt opciója. Az intelligens meccsszűrő pedig szinte kötelező darabként szerepel, hisz ennek hiánya sokak kedvét elvehette volna a játéktól, mely néhol még kissé bugosan működik, de folyamatosan érkeznek hozzá a patchek, legalábbis PC platformra, mivel a konzolos javítgatásért súlyos pénzeket kérnek el, és e verziókhoz majd egy méretesebb csomagra lehet számítani a későbbiekben.
Sokan lesznek, akik üdvözölni fogják a CS:GO -t miután beleszoknak az új dolgokba, de gyaníthatóan ugyanennyien lesznek, akik a régebbi verziók mellett fogják letenni voksukat. Mindenki szája íze szerint válogathat, hisz most már három verzió is rendelkezésre áll a terrorista és az azokat elhárító brigádok számára.
Műfaj: belső nézetes multiplayer akció (FPS)
Megjelenés éve: 2012. (PC, Xbox 360, PlayStation 3, Mac)
Fejlesztő: Valve Corporation, Hidden Path Entertainment
Kiadó: Valve Corporation
Zerko
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése