Ahhoz, hogy cheateket tudj használni a játék során, először meg kell nyitnod a "profiles" könyvtárban található "autoexec.cfg" fájlt (szerepelhet még "GAME_FOLDER/profiles/autoexec_a1.cfg" vagy GAME_FOLDER/profiles/start.cfg néven) a Notepad segítségével. Mielőtt bármit is módosítanál rajta, érdemes egy biztonsági másolatot készítened róla. Miután megnyitottad a fájlt, görgesd le annak tartalmát a végére, majd utolsó sor gyanánt illeszd be az alábbi parancsot: setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
Ennek meglétével, a játék közben bármikor megtudod nyitni a konzolt a ~ vagy ' szimbólummal jelzett gombbal (általában a nullán találod, laptopokon Alt+1 lehet), majd ide kell begépelned a kódokat, Enterrel zárva azokat. Amennyiben a konzolt megnyitó gombot is átállítanád (érdemes F12-re), akkor a "Heroes of Might and Magic V/Profiles/YOUR_PROFILE/input.cfg" fájlt kell felkutatnod, majd a bind show_console '`' sorban a ' szimbólumot F12-re átírni.
Megjegyzés: némely kód az 1.1-es és az 1.2-es patch használatával nem működik.
A térkép felfedésére használt kódokhoz mindig a saját sorszámunkat kell írni, ami a színek alapján van rendezve.
Piros: 1
Kék: 2
Zöld: 3
Sárga: 4
Narancssárga: 5
Szürke: 6
Lila: 7
Barna: 8
XP a hősnek (a # szimbólum helyére a kívánt érték jön): add_exp #
Minden nyersanyagból 100-at, aranyból 100.000-et ad: add_money 1
Kiírja az adott játékos aranykészletét (a # szimbólum helyére a játékos sorszáma kerül): show_player_money #
A kijelölt hős mozgáspontját írja ki: show_hero_mp
A térkép azonnali megnyerése: @Win()
A térkép azonnal elvesztése: @Loose()
Felfedi a felszíni térképet: @OpenCircleFog(0, 0, 0, 9999, PLAYER_1)
Felfedi a földalatti térképet: @OpenCircleFog(0, 0, 1, 9999, PLAYER_1)
A kijelölt hős megkapja az összes varázslatot: add_all_spells
Minden nyersanyagodat lenullázza: clear_money
A kívánt értéknek megfelelő aranyat ad (a # szimbólum helyére a kívánt mennyiséget kell írni): add_gold #
Szerencse és morál beállítása a kijelölt hősön (a # szimbólum helyére a szerencse értéke, a * szimbólum helyére a morál értékét kell írni): set_hero_luck_morale # *
Felfedi az ellenségeket: @ClearTheFog(0, 0, 0, 9999, PLAYER_1)
A hős képességeinek megváltoztatása:
@ChangeHeroStat("#", *, &) - A # szimbólum helyére a hős nevét kell írni, a * szimbólum helyére a növelni kívánt képesség azonosítóját, a & szimbólum helyére pedig az a szám kerül, amennyire növelni szeretnénk az adott képességet. A képességek azonosítói:
Támadás: 1
Védelem: 2
Varázserő: 3
Tudás: 4
Szerencse: 5
Morál: 6
Mozgási pont: 7
Manna pont: 8
Maximum mozgási pont: 9
Ostromgépek a hős számára:
@GiveHeroWarMachine(#, *) - A # szimbólum helyére a hős neve, a * szimbólum helyére az ostromgép azonosítója kerül. Az ostromgépek azonosítói:
Balliszta: 1
Katapult: 2
Elsősegély sátor: 3
Lőszerkocsi: 4
Lényeket adó kód:
add_army #, * - Minden alkalommal a megadott frakció összes lényéből 10-et ad. A # szimbólum helyére a frakció kódja kerül, amíg a * szimbólum helyére 0 vagy 1-es. A 0 jelentése az alapszintű lény, amíg az 1-essel az upgradelt formát kaphatod meg. A frakciók azonosítói:
Heaven: 0
Preserve: 1
Academy: 2
Dungeon: 3
Necro: 4
Inferno: 5
A példa kedvéért: add_army 5, 1 - a kód az összes upgradelt Inferno lényből 10-et ad.
Zerko
