2019. június 11., kedd

Bemutatkozott a következő generációs Xbox, avagy ilyen lesz a Scarlett


Ha teljes fizikai valójában nem is csodálhattuk meg a nextgen Xbox-ot, számos érdekesség hangzott el az E3-on, egyben a megjelenési dátumot is előrevetítve.




Érdekes lett volna látni a konzol dizájnját is, de erre sajnos nem került sor a prezentáción, viszont annál jobban belebonyolódott a Microsoft a technikai adatokba, szemben az Xbox One leleplezésével, amikor a médiacenter funkcióra koncentráltak.
Egyelőre csupán egyetlen kivitel került bemutatásra, ami a Project Scarlett nevet viseli, így nem esett szó a kizárólag streaming szolgáltatásra tervezett, optikai meghajtó nélküli kistestvéréről, sem az Anaconda néven futó még combosabb masináról, ami lehet az Xbox One X-hez hasonlóan, csak jóval később fog érkezni.
Ami bizonyos, hogy a konzol szívét egy egyedi RDNA architektúrájú AMD Zen 2-es processzor képezi majd, négyszerte nagyobb számítási kapacitást biztosítva, mint, ami az Xbox One X-ben van, utóbbi esetében nem kevesebb, mint 6 teraflopsról van szó, így lehet kalkulálni, hogy nem aprózták el a számítási kapacitást, a Microsoft ígérete szerint, ez lesz a legnagyobb konzolgenerációs ugrás, amit végrehajtanak és a masina még a ray-tracing technológiát is támogatni fogja, persze az már megint más kérdés, hogy melyik fejlesztő fogja ezt alkalmazni a roppant magas költségek végett.
Sajnos a grafikus vezérlő kimaradt a részletezésből, viszont 4K és 8K felbontást is támogatni fogja a Scarlett, 120fps képfrissítéssel, ami már sci-fi technológia, így az annak idején az Xbox 360-nál ellőtt 1080p-s felbontáshoz hasonló, nagyon erős túlzásnak hangzik utóbbi, bár azt direktbe nem konkretizálták, hogy milyen felbontásra értik. Jelenleg a legerősebb One X konzol is sok esetben csak 30fps-t képes produkálni.
A memória mennyiség még nem eldöntött, de az már bizonyos, hogy a friss és villámgyors GDDR 6 RAM kerül bele, ami alaposan megdobja majd a gép árát, csakúgy, mint a beépített SSD, felzárkózva a Sony PS5-re tett ígéretéhez, szintén töltőképernyő mentes játékokat ígérve. És persze a lényegi pont, a játékok, a visszafelé kompatibilitás mellett (nem részletezték meddig) a nyitó címre is fény derült, ami a Halo Infinite lesz, ezzel be is zárva a jelenlegi kínálatot, amihez még biztos legalább két belsős fejlesztés érkezik (Gears 5 nextgen port, Forza), bár erre nagyon sok idő nem maradt, mert a kitűzött premier az 2020 őszére esedékes. 

Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése