2012. december 5., szerda

Modern Ninja - Ninja Blade teszt


Idegen parazita faj fertőzi meg Tokió lakóit, sorra változtatva át őket a legkülönfélébb mutáns szörnyekké, hogy átvegyék az uralmat a teljes város felett. Az alfa férgekkel szemben csak egyetlen osztag veheti már fel a küzdelmet, a különlegesen képzett nindzsákból álló alakulat, melynek vezetője Kanbe Ogawa.

Kanbe fiával és tanítványaival együttesen vetik bele magukat a harc hevébe, amíg elérkezettnek nem látja a pillanatot, hogy felfedje valódi kilétét és csatlakozva az új faj harcosaihoz, elárulva osztagát, lemészárolja őket.
Az egyetlen túlélő a mester fia Ken, aki felgyógyulva sérüléseiből elszántan veszi fel a küzdelmet a férgekkel szemben és azért, hogy bosszút álljon társai gyilkosán, tanítómesterén, az apján.

Nem nehéz kitalálni, hogy a játékos Ken, a modern nindzsa bőrébe bújva fog igazságot szolgáltatni az egész világ számára. De hogy mégis milyen eszközökkel és milyen formában? Lássuk, hogy mit tud a nindzsa pengéje!
A Ninja Blade egy külső nézetes hack and slash játék, melynek kaszabolós szekvenciáit QTE -vel teletűzdelt filmes betétek törik meg, hogy az akció egy pillanatra se lankadjon. Egyértelműen egy Ninja Gaiden formulát követő játékról van szó, kiegészítve a fent említett elemmel, egy lényegesen könnyebb fokozaton kínálva azt a legendás játékhoz képest, de így is alapos verítékezésre késztetve azt, aki elül elé. A játék lényege a vágj ketté mindenkit, öld le a több emelet magas szörnyeket és nyomkodd végig a QTE szekvenciákat formulából áll, ennél semmi több, de nem is kevesebb.
A rendelkezésre álló arzenál szolid, viszont annál hasznosabb. Birtokunkban áll egyszer egy katana, ami a sztori előrehaladtával egyre nagyobb szerepet fog nyerni. A nagydarab kardunkkal, a különféle páncélzattal felvértezett ellenfelek védelmét tudjuk feltörni, valamint bizonyos helyeken a tovább jutást szolgáltató falakat tudjuk leomlasztani általa. Az iker karddal duplán kaszabolhatunk és emellett magasabb pontokra tudunk felkapaszkodni a segítségével, köszönhetően annak, hogy láncokra erősítve elhajítható. Ezek, és dobócsillagunk mind fejleszthető, ami révén újabb és újabb látványos kombókat tudunk megnyitni.
Másodlagos fegyverzetünk a Shuriken lesz, ami egy megtermett dobócsillag, amit különféle természeti erőkkel ruházhatunk fel. A szél erejével forgószelet támaszthatunk ellenfeleink között, valamint a tüzes torlaszokon küzdhetjük át magunkat, míg a tűz erejével robbanásokat idézhetünk elő és a lények fonalaiból összetevődő barikádokat pusztíthatjuk el, és végül a villám erejével sokkoló szikrákat szórhatunk szét a levegőben és a vizes pálya részeken támadhatjuk árammal ellenfeleinket. A Shuriken -nek és a Ninja Vision -nek a használata egy speciális méternek az erejét fogyasztja, ami a Chi névre lett keresztelve, ez az idő teltével automatikusan töltődik. A Ninja Vision szerepe az idő lassításában rejlik, hogy bizonyos akadályokon át tudjuk verekedni magunkat, sebesebben mozogjunk a harcok során, vagy a továbbjutási pontokat tudjuk megszemlélni a segítségével, ha elakadnánk egy-egy helyen, ami maximum az első fél órára lesz jellemző, amíg ki nem ismerjük, hogy melyik fegyver mire jó, mivel az összes pálya kimeríti a linearitás fogalmát.
A pályákon minimális mennyiségben megtalálhatóak a rombolható elemek (konténer, hordó, doboz), melyek célja, hogy elrejtse szemünk elől a tartalmukat, ami lehet az életenergiát adó sárga gömb, a fegyverek fejlesztéséhez szükséges piros gömb, életerő vagy Chi csíkunkat növelő kövek, különféle gyűjtögethető kellékek (szimbólumok, ruhák) vagy ami mindennél fontosabb, az elsősegély sprayk és adrenalin fiolák. Utóbbi kettő csak az előbb említett tárolókban lelhetőek fel, sehol másutt nem vásárolhatóak, viszont a begyűjtött mennyiségeket pályáról pályára vihetjük tovább. Amíg az elsősegély sprayvel maximálisra töltjük életerőnket, addig az adrenalin fiola ideiglenesen magasabb sebzést és védelmet biztosít.
A látvány terén a játék teljesen átlagos megjelenítést nyújt, a fent említett rombolható tereptárgyakból -ami remekül állt volna a játéknak- csupán elvétve, inkább a rejtettebb helyeken találunk. Még a különféle effektek is teljesen tucat megjelenítéssel bírnak, a pályák esetében pedig designról még csak nem is beszélhetünk, sőt többször előfordulnak ismétlődő elemek közöttük. A hangeffektekre szintén semmi különösebb nem mondható, de legalább a zenei aláfestés képes valami komolyabb színvonalat produkálni és remekül illeszkedik az akció jelenetek alá.
Az eddig elhangzottakból a legcsekélyebb olyan plusszal sem rendelkezik, melyet ne láttunk volna már ezerszer is. Ez alapján egy teljesen középszerű játék képét kapjuk, ám ez a Ninja Blade esetében nem így van, mivel a lényegét a játéknak nem ez képezi, azt a bizonyos pluszt másutt, a hangulatban és az élményben kell keresni.

A Ninja Blade egy roppant érdekes játék. Tele van csupa átlagos és sablonos megoldásokkal, sőt helyenként még azok alatt is képes teljesíteni, ennek ellenére közel sem mondható közép színvonalbeli produktumnak, mert a megfelelő elegyítésnek köszönhetően képes egy nagyon vaskos hajszállal föléje ugrani a kategóriának. Nonstop adrenalin fröccs az egész, egy pillanatnyi szünetre nem lélegezhet fel a játékos, mert amint kardját hüvelyébe visszahelyezné, vagy egy újabb gigantikus lény tör utat magának, vagy ellenfelek sereglik el a pályát, vagy ismét indul egy gombnyomkodásos párbaj.
Az átvezető filmek formájában jelentkező QTE -k lehengerlő akció parádéja igen erős John Woo hatást ad a játéknak a hihetetlennél hihetetlenebb megoldásokkal. Helyenként a játék képes a túlzásba vitt megoldásokkal saját maga paródiájává válni, mosolyra fakasztva az embert, de semmi esetre sem szabad egy pillanat erejéig sem komolyan venni, és ez érvényes az abszolút csupán körítésnek szánt történetre is, mivel az a lehető legsablonosabb megoldásokkal operál (kissé felesleges is a PC -s magyar felirat ezért), ennek ellenére egy meglepetést okozó fordulatot mégis képesek voltak belecsempészni az írók.
Az akció jelenetek sorait olyan mértékben képes vegyíteni, hogy az adrenalin szétveti a kontrollert tartó játékos ereit. Pörgős, mértéktelen kaszabolás a kevés fajtájú, de mégis változatosra sikerült ellenfelek ellen, majd azokat legyűrve parádés kivégzések, amit követően sorra érkeznek a gigantikus monsterek, akik ellen különféle harcmodort kell felvenni. A pörgős kaszabolásokat pedig a harckocsi vagy helikopter géppuskájának kezelése és a  remekül kivitelezett QTE szekvenciák szakítják félbe, ahol, ha hibáznánk sincs különösebb probléma, mert a játék visszatekeri azt a pár másodpercet a filmben, és kezdhetjük elölről, nem bünteti az élményre vágyót és ez igaz a checkpointok elhelyezkedésére is.
Annál nagyobb büntetés viszont az elbaltázott mentési rendszer, ami valójában nincs is. Ha nekiesünk egy küldetésnek (melyek 30 perctől 1 óráig terjednek), akkor a pályákon a checkpoint -tok segítségével bármikor visszaléphetünk a pár másodperccel korábbi pozíciónkhoz, viszont ha arra vetemednénk, hogy kikapcsoljuk a konzolt, minden addigi eredményünk elveszett, mivel nincs lehetőség a küldetések közbeni mentésre, checkpoint -jaink pedig törlődnek. Ez akkor tud igen bosszantó lenni, amikor egy 1 órás pálya utolsó főellenfélének kivégzőmozdulatánál képes lefagyni a program…
Szavatosság szempontjából sem nyújt egy kimagasló teljesítményt a kampány 9 küldetése, ami mindössze 8-9 órát jelent, ráadásul a pályák elemei szembeötlően ismétlődnek. A legtöbb időt -jó japán szokásokhoz híven- a főellenfelek társaságában fogjuk tölteni, mivel ezek leölése, akár 15 percet is igénybe vehet, főleg mire kitapasztaljuk gyenge pontjaikat. A játék végig vitelét követően vagy a nehezebb szinteknek állunk neki, vagy meglévő fegyvereinkhez további fejlesztéseket nyitogatva esünk neki a küldetések újrajátszásának, ahol felderíthetjük a kimaradt rejtett helyeket és apró, jelentéktelen plusz dolgokért ölünk bele még tucatnyi órákat  értékelésünk javítására. Az ötletesen megvalósított achievementek végett azért jó ideig el lehet lenni még a játék társaságában, és képes az embert az összes elérhető extra megnyitásába hajszolni, amiben sokkal nagyobb jelentőséggel bír az akció iránti vonzerő, ami láthatatlan erőként tapasztja oda a játékost fotelébe.

A Ninja Blade egy igen érdekes játék, mert minden középszerűsége ellenére képes annál feljebb kapaszkodni egy fokkal az akció jeleneteinek köszönhetően. A kaszabolás mellett remek élményt képesek nyújtani a John Woo -t idéző QTE filmjeivel, mely adrenalin fröccs már levezetése a gigászi ellenfelek lemészárlásának. Egy biztos: egy pillanatig sem szabad komolyan venni, mert akkor banalitásai ellenére képes lesz a játékost magával ragadni jó pár izgalmas órára.

6 pont

Műfaj: hack and slash
Megjelenés éve: 2009. (Xbox 360, PC)
Fejlesztő: From Software 
Kiadó: Microsoft

 Zerko



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése