2012. július 31., kedd

Skyrim: Dawnguard bemutató


Nyolc hónappal a Skyrim debütálását követően az Xbox 360 tulajdonosok digitális formában bitorolhatják az első expanziót, mely a Dawnguard névre lett keresztelve és a vámpírok ellen, illetve az oldalukon folytatott háborút hivatott elbeszélni.



A prófécia szerint egy hős születik, aki képes lesz felvenni a küzdelmet a vérszívókkal szemben, ez a hős lehetsz te is, de akár tevékenykedhetsz az örök sötétség eljöveteléért, behódolva Lord Harkonnak. A Skyrimtól megszokott módon a döntés csak a játékos kezében van és saját belátása szerint cselekedhet a küldetések során, melyek számos rejtélyt és érdekességet tartogatnak az északi vidéken.
A telepítést követően nincs más feladatunk, mint egy 10-es, vagy a feletti szintű karakterrel az egyik whiteruni őrrel szóba elegyedni és az önmagától beszámol a vámpírok inváziójáról, mely az emberiséget fenyegeti. A játék természetesen onnan folytatódik, ahonnan mentett állásunkat betöltöttük.
Amennyiben a Dawnguardok oldalán kívánnánk harcolni a vámpírok ellen, készüljünk a mindennemű epikusságot mellőző történeti szálra és küldetésekre, mely utóbbiak többnyire a” kutasd fel és öld meg”, valamint a „hozd el ezt-azt” tevékenységekből állnak. Lényegesen több potenciál rejlett a kerettörténetben, mint amennyit kihasználtak belőle, leginkább egy céhnek a küldetéseit hajthatjuk végre az előre kiszámítható történet rozsdás fogaskerekeit próbálván mozgásra bírni, mindhiába. Az élvezeti faktort a kiválóan szerkesztett katakombák és ellenfelek fogják nyújtani a hátborzongató hangulat mellett, és azért lesz egy-két emlékezetes pillanatban részünk, csak jelentősége a vámpírok kampánya mellett eltörpül.
Ennél lényegesen érdekesebb - és nem csak az éjszakai gonosz teremtmények mivolta végett - a vámpírok hadviselése az emberi faj ellen, mely mind a történetében, feladataiban és képesség fájában részletes kimunkálásban részesült. Mindjárt a vámpír kastély meglátogatásakor szembesülhetünk azzal a lélegzetelállító atmoszférával, ami az alapjátékot is uralta. Vérszívóvá változva nem kell attól tartanunk, hogy a nappali fényt kerülnünk kell, amennyiben kellő táplálékkal (természetesen vérrel) látjuk el karakterünket, emberfeletti képességekre tehetünk szert. A farkasemberekkel ellentétben naponta többször is átalakulhatunk rút formánkká és számos lehetőséggel leszünk megáldva, mint a sötétben látás, halott élesztés, rövidtávú teleportálás, denevérraj idézés, de ha gyengülni kezdenénk a heves küzdelemben, elég, ha csak egyik ellenfelünk nyakára tapadunk az éltető energiáért.
A táplálékforrások közé természetesen az éjszaka nyugovóra térő emberi lények tartoznak, viszont, ha humánosabb megoldással szeretnénk szörnyetegünket etetni, rendelkezésre állnak tehenek is, mintha egy modern kori romantikus vámpír regény oldalai közt bújnánk meg. Utóbbi cselekedetre mindenképp szükség van, hisz ha nem jutunk az éltető nedűhöz, a nappal szembeni ellenállásunk, képességeink és harci teljesítményünk sebesen degradálódik.
Nem mellőzendő az az élvezeti faktor, hogy az éjszaka gyermekeként lopózva a városok utcáin, rettegésben tarthatjuk a lakosokat, ezzel egy újabb lehetőséget és színezetet tárva fel a játékban. A farkasemberek kihagyása a történetből finoman fogalmazva minősíthetetlen, ennek ellenére őket is érinti az expanzió, mivel a halott emberekből táplálkozva különféle képességekre tehetnek szert fejlődésük során.
A kiegészítő természetesen nem csak a fent említettekre terjed ki, hisz számos új páncéllal, fegyverrel (kiemelném a sokak által várt számszeríjat) leszünk megáldva, lehetőség nyílik a sárkánycsontokból is fegyvereket kovácsolni, pótolták az alapjátékból hiányzó íjkészítés lehetőségét, harcolhatunk lóháton, számos mellékküldetés és új helyszínek szerepelnek a digitális tartalomban, és persze az elmaradhatatlan új ellenfelek is jelen vannak, mint a bonemen, death hound és a gargoyle, de vannak olyan változtatások is, mint a páncéllal felvértezett troll.
Még ha nem is kívánjuk az összes lehetőséget kipróbálni és végigzongorázni, bő 25 órát elleszünk a kiegészítő pakkal, melyet bőven lehetett volna még fokozni a Dawnguardok alaposabb kidolgozásával és a farkasemberek bevonásával a történetbe. Jó lett volna kerek egészében látni a kiegészítőt, kiaknázva belőle minden lehetőséget, de ennek ellenére az árát mindenképpen megéri a játék, mivel korrekt folytatásban részesül Skyrim eposza.

Zerko 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése