2012. június 29., péntek

Horror család - The Addams Family


Az Addams család története nagyon hosszú időkre nyúlik vissza, kitalálója Charles Addams első képsora 1938-ban debütált a The New Yorker magazinban, melynek hasábjait egészen Addams 1988-as haláláig kísérték. A hatvanas években fekete-fehér TV sorozat született belőle, majd a hetvenes években rajzfilmmé adaptálódott, amit a nagy sikerű mozifilmek követhettek a kilencvenes évek elején. Természetesnek vehető innentől, hogy az Addams família nem kerülhette el a videojáték főszerepet sem, de ezt tették nem is akármilyen minőségben.
 
Az 1991-ben debütáló játék, az akkori platformerek között az egyik legnehezebbnek számított.



A történet szerint Gomezt irányítva kellett a többi elrabolt családtagot kiszabadítanunk, kezdve ezt a kertben, folytatva a kriptában, majd bejutva a végtelennek tetsző házba, annak rengeteg, mind más-más környezettel rendelkező szobáiban. A játék grafikája és platformelemei mind a rajzfilm hangulatát idézték és mesteri designnal lettek kialakítva.
Az egyes családtagok kiszabadítása mellett különféle eszközöket, tárgyakat kellett gyűjtögetnünk, melyek a labirintusos pályarendszer feladványait hivatottak megoldani a továbbjutás érdekében. Maga a játék akkora térrel rendelkezett, hogy hasonlíthatjuk az épületet a Resident Eviléhez is, ahhoz hasonlóan számtalanszor vissza kellett térni egy-egy helyszínre a tárgyak megszerzését követően, de ehhez nem maradhatott el az útvonalak és szobák memorizálása, csak úgy, mint a kihívást jelentő platformelemeké, amiket a továbbjutás érdekében ki kellett tanulni. Az akkori műfajon belüli játékokhoz képest, nagyon komplex helyszínstruktúrával és kerülendő ellenfelek sokaságával, valamint ide-oda mozgó, hol támadó, hol pedig a továbbjutást célzó elemekkel rendelkezett.
Az életerő felosztása is mást mutatott az akkori játékokkal szemben, hisz külön rendelkeztünk az életek számával, viszont hibázás esetén energiacsíkunk indult sebes fogyatkozásnak és csak annak elfogytával hallhattunk meg, kivételt képeztek ez alól az olyan szobák, melyek halálos csapdákat rejtettek, ezek megjegyzése is külön feladatául szolgált a játékosnak.  
A helyszíneken rengeteg elszórt gyémántot, aranyrudat és dollárköteget zsebelhettünk be, aminek szerepe az utolsó karakter, Morticia kiszabadításában rejlett, ugyanis őérte, egymillió dollár értékben kellett letenni a bezsebelt kincseket. Ez külön bonyolította a játék nehézségét, hisz nem csak az utolsó helyszínre kellett eljutnunk a csavaros megoldások révén, hanem össze is kellett szednünk a szükséges pénzmagot, mely nem volt egyszerű feladat, gyakran ezrek, pár alkalommal viszont csak száz dollárok híján nem jöhetett ez össze a játékosnak. Ekkor lehetőségünk nyílt vissza bukdácsolni a korábbi helyekre, hogy alaposabban szemrevételezzük azokat, de persze a rendelkezésre álló élet és continue lehetőségek száma ezt meggátolta.
Az egy évvel később érkező 16 bites verziók prezentációja, messze felülmúlta a NES verzióét, mégis, az már elvesztette azt a báját, amit az eredeti játék volt képes nyújtani.
A The Addams Family remek kihívásaival, egyedi bájával és a háttérben folytonosan felcsendülő betétdallal, sokak számára nyújtott igen élvezetes szórakozást a kilencvenes évek elejei platformer felhozatalban. Ennél kevesebbeknek azt az örömöt, hogy végig is tudták vinni a játékot.

Műfaj: platformer
Megjelenés: 1991. (NES, Commodore 64, Sega Master System, Atari ST, ZX Spectrum, Amiga) 1992. (TurboGrafx-16, SNES, Sega Mega Drive/Genesis)
Fejlesztő: Ocean Software  
Kiadó: Ocean Software
 Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése